Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av mxlajjf
Tjena! min 940 har börjat gå dåligt igen.
vet inte riktigt hur jag ska förklara problemet, den startar men går dåligt, har jag lmm inkopplad så startar den inte och sedan dör efter en liten stund, men kopplar jag bort lmm så går den på tomgång, får ingen soppa ifrån returen, men PUMPEN GÅR bytt spridare och regulatorn. har även bytt svänghjuls givaren. tagit bort downpipen för att kolla om det är stopp i katten...
kan någon slang ifrån pumpen gått sönder? eller vad fan är det som krånglar?!

FÖRBANNADE JÄVLA VOLVOVS!!!!!!!! :evil: :evil: :evil: :evil:
Senast redigerad av 1 mxlajjf, redigerad totalt 0 gånger.
av roh66
Hej mxljjf!

Innan du byter ut allt i onödan under huven, börja med å läsa av felkoderna.
Nolla sen OBD'n ut å kör, kolla vilka koder som återkommer.
Återkomm sen med resultatet.

Mvh.R.
av mxlajjf
Tjena, finns den obd2 på en 95a ? vart isf?
vilket program används vid felsökning, vida tar ju bara bilar från 99 har jag för mig..
av NilsO
mxlajjf skrev: får ingen soppa ifrån returen, men PUMPEN GÅR
Då måste det antingen vara fel på pumpen, en läcka någonstans eller fel på bränsletrycksregulatorn. Det SKA komma bränsle från returen.

(Det som ligger allra närmast till hands är ju att tanken är tom. Men det kanske du uteslutit :) )

På 940 av årsmodellerna 91–95 läser man ut blinkkoder i motorrummet; "OBD"-uttag i kupén kom årsmodell -96. Men fel på själva bränsleförsörjningen från tanken ger inga felkoder i sig själv.
av mxlajjf
Nilso
har börjat fundera på, har bytt bränsletrycksregulatorn utan resultat, och soppafiltret är ju bytt med, står man och matar på pumpen så den bygger tryck så kan man starta och varva ur en gång sen dör den, men kan det inte vara slangen som suger soppa till pumpen som har gett upp ? i övrigt så är bilen nydligen igenomgången med slitdelar...
av rid54
Pumpen kanske inte levererar soppa i tillräcklig mängd? Om filtret är bytt så kan felet ligga i själva pumpen, eller i bottensilen i tanken (som kan sättas igen av partiklar/skräp som samlas i tanken).
av mxlajjf
sitter bara en pump, har börjat plocka bort pumpen men inte färdig ännu, ska iväg över helgen så återkommer nästa vecka om resultat! :D

Hos mig bytte den körjournalen namn till reso[…]

Styrsnäcka Amazon

Samt att man har det där "döl&aum[…]

Fjäderbensbyte V70 -06?

Ska du ta ut hela benet behöver du inte kompr[…]

Handskfacksdelar S40

Hade ju funkat om inte den sidan slutade på […]