- mån 09 dec 2013, 23:37
Ok då har även jag fått testa vea med 8stegs automaten, va till handlarn bara för att höra och de hade fått in den, var ju tvungen att få testa om jag skulle få beställnings sug igen trots att min bara är 3mån gammal :lol: , en v60 r design stod där och vid starten så slog det mig direkt att det fattas en del av ljudet detta är en 2liters spis, det känns vad ska jag säga ehh det är för klent ljud helt enkelt i varje fall om man vill ha det lite råare premium ljudet, Motorn gick dock väldigt fint i combo med 8 stegarn stark å lugnt, Lustigt att det sitter skydd för varvtalet till max 3000varv vid stilla stående i friläge, gick inte att varva mer. Men på vägen varva det på mera.
Denna bil hade driver support och ska bara tillägga att min nästa bil ska ha det!! fin fint med adaptive farthållare bla.
Summa summarum är att efter prov turen infanns inte habegäret då min D5 har det där lilla extra, som saknas hos vea d4, reagerade ochså på att vissa tidningar skrivit om att "diesel knacket" ska vara eliminerat, nja hördes att det var en diesel, har man åkt 2,4 liters spisar tidigare så märker man direkt att mindre är "mesiga" i ljudet
Detta gäller även volvos T5or sedan -12 240hk i en liten fyra,de låter med alldeles för mesiga, då man är van att höra sången från en vrålande 850 2,5liters t5 hehe 8) Ljudet är trots allt endel av nöjet :-DD
//x74
V60 T6 R-Design -22