Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gizz
zenobia skrev:Det hjul jag hade mest problem med var just vänster fram. Höger bak var det också lite problems med.
Jag får väl testa med att byta detta bromsok först. De andra hjulen har jag som sagt inte haft några problem med. Jag har haft oket borta efter första problemet då var det ytterst lite rost i detta ok. Så jag var lite misstänksam emot oket. Men det har rullat felfritt sen i början av december så jag blev lite förvånad igår. Ska snacka med Davidsonsbil i Växjö på måndag.
Användarvisningsbild
av Gizz
Nu har jag varit och bokat tid för byte av framoket. Vad jag förstod av killen på verkstaden så var detta ett ganska vanligt problem som börjar komma på S80. Hoppas att det håller sig till endast ett hjul.

Det skulle kosta ca 2300:- med nytt ok och arbetet. Det var inte så blodigt även om det känns i plånboken.

Så ligger det till iaf.
Användarvisningsbild
av Gizz
Nu är oket bytt och bilen rulla som om den inte ville stanna någon gång. :) Nu känner man verkligen skillnaden. Problemet är att felet smyger sig på så man vänjer sig ju vid hur bilen rullar. Men nu är det ett friskt ok och det rullar lätt som en fjäder.
Felet åtgärdades på Davidsons 5 direkt verkstad. Det var smidigt att dom gör jobbet där så man slipper boka tid veckor iväg. (Nu vet jag ju inte hur lång väntetid det är annars.)
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]