Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
GustavE skrev: Jag har inte heller fått igång Volvo On Call - appen. Står: " Ett ospecifierat fel inträffade på servern. Vänligen försök igen." hela tiden, har försökt massor av gånger. :(. Det är väldigt trevliga och ordentliga tjejer när man ringer VOC men dom vägrar hjälpa till med appen, utan hänvisar till återförsäljaren. :-(O) . Inte deras fel, lär ju vara order uppifrån. Men återförsäljaren finns i mitt fall 6 mil hemifrån och när jag ringde säljaren var han ledig. Känns som felet ovan borde vara något som Volvo centralt har mer att göra med än enskilda återförsäljare.
Hej GustavE,
Ja du och jag är ungefär i samma läge då med VOC appen.
Dock har inte VOC supporten ännu sagt åt mig att det är ett återförsäljarproblem om inte appen får kontakt med Volvos VOC server.
En kollega som också har en splitterny V70 D4 med VOC har också problem med sin VOC app och blev hänvisad till återförsäljaren och när han ringde till sin Volvo återförsäljare hamna han hos nån i verkstan som sa typ "du jag kan inte så mycket om appar jag" så där fick han inte nån hjälp.
Förstår dock inte riktigt varför återförsäljaren skall behöva blandas in när problemet med all sannolikhet är att appen ej får kontakt med Volvos VOC server vad det verkar i mitt fall där det bara blir meddelande "Tekniskt fel" försök igen senare. Ja jag har försökt i en vecka nu så det är rätt mycket "senare" nu. Nåväl, nån lösning blir det väl förr eller senare fast man önska ju "förr" nu när det är såpass kallt och jag skulle verkligen vilja använda VOC appen nu till fjärrstyrning av värmaren.

/Bo
Användarvisningsbild
av bem
poseidon och GustavE:

Bra tips!
Jag har iPhone och appen Volvo "Heater Start" fanns även i Apples App Store:
https://itunes.apple.com/se/app/heater- ... 23109?mt=8

Heater Starter är en gratis app.

Jag installerade den nu alldeles nyss i min iPhone och sen under Inställningar i själva telefonen finns längst ner Heater Start där man knappar in bilens registreringsnummer och Volvo On Call pincode.
Sen var det bara att använda Heater Start appen, jag ändrade tiderna och aktiverade dessa och sen tryckte jag "Skicka till bil och spara" i appen varvid ett SMS gick iväg till bilen. Jag knalla ut till bilen och kolla att tiderna ändrats i tiduret och att de var aktiva och det var de.
Funkar m a o utmärkt (trots att den mer avancerad Volvo On Call appen inte fungerar).

Så då är man på banan med den viktigaste funktionen igång nu i kölden, fjärrstyrning av värmaren via mobilen - kanon!

/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av GustavE
Ringde Volvos centrala kundsupport idag kring 8-9 på kvällen och efter 10 minuter svarade det en kille. Han sa att problemet var centralt hos Volvo i nån server och att det inte var fel på folks appar. Frågade när dom trodde det skulle va löst och han trodde i morgon (alltså tisdag 2013-12-10)
Ska bli intressant att prova imorgon :)
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 28

Rimligt är att bilfirman gör felsök[…]

Det är enkelt att köra slut på en […]

Det är säkert redan diskuterat men jag […]

Jag har visserligen bara fått den till min E[…]