- sön 08 dec 2013, 13:24
#812574
Ja du och jag är ungefär i samma läge då med VOC appen.
Dock har inte VOC supporten ännu sagt åt mig att det är ett återförsäljarproblem om inte appen får kontakt med Volvos VOC server.
En kollega som också har en splitterny V70 D4 med VOC har också problem med sin VOC app och blev hänvisad till återförsäljaren och när han ringde till sin Volvo återförsäljare hamna han hos nån i verkstan som sa typ "du jag kan inte så mycket om appar jag" så där fick han inte nån hjälp.
Förstår dock inte riktigt varför återförsäljaren skall behöva blandas in när problemet med all sannolikhet är att appen ej får kontakt med Volvos VOC server vad det verkar i mitt fall där det bara blir meddelande "Tekniskt fel" försök igen senare. Ja jag har försökt i en vecka nu så det är rätt mycket "senare" nu. Nåväl, nån lösning blir det väl förr eller senare fast man önska ju "förr" nu när det är såpass kallt och jag skulle verkligen vilja använda VOC appen nu till fjärrstyrning av värmaren.
/Bo
GustavE skrev: Jag har inte heller fått igång Volvo On Call - appen. Står: " Ett ospecifierat fel inträffade på servern. Vänligen försök igen." hela tiden, har försökt massor av gånger. :(. Det är väldigt trevliga och ordentliga tjejer när man ringer VOC men dom vägrar hjälpa till med appen, utan hänvisar till återförsäljaren. :-(O) . Inte deras fel, lär ju vara order uppifrån. Men återförsäljaren finns i mitt fall 6 mil hemifrån och när jag ringde säljaren var han ledig. Känns som felet ovan borde vara något som Volvo centralt har mer att göra med än enskilda återförsäljare.Hej GustavE,
Ja du och jag är ungefär i samma läge då med VOC appen.
Dock har inte VOC supporten ännu sagt åt mig att det är ett återförsäljarproblem om inte appen får kontakt med Volvos VOC server.
En kollega som också har en splitterny V70 D4 med VOC har också problem med sin VOC app och blev hänvisad till återförsäljaren och när han ringde till sin Volvo återförsäljare hamna han hos nån i verkstan som sa typ "du jag kan inte så mycket om appar jag" så där fick han inte nån hjälp.
Förstår dock inte riktigt varför återförsäljaren skall behöva blandas in när problemet med all sannolikhet är att appen ej får kontakt med Volvos VOC server vad det verkar i mitt fall där det bara blir meddelande "Tekniskt fel" försök igen senare. Ja jag har försökt i en vecka nu så det är rätt mycket "senare" nu. Nåväl, nån lösning blir det väl förr eller senare fast man önska ju "förr" nu när det är såpass kallt och jag skulle verkligen vilja använda VOC appen nu till fjärrstyrning av värmaren.
/Bo
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.