Dags för lite update på 240-fronten, var ju längesen sist.
Litegrann har faktiskt hänt, t.ex har lite mer lyse kommit på :D
Sen så passade jag på att byta lite tändkablar och stift också, känns som den går lite finare nu.
Sen till det lite tråkiga. ROSTEN!
Jag har varit och spekat i hjulhusen och proppat igen hålen så att vatten och skit ska hålla sej ute åtminstone, men som det syns på bilderna är det en del kvar att göra. Skärmkanterna är ju i princip uppbyggda av spackel och det ser ganska skabbigt ut
Jag har funderat på att fixa till dem ordentligt men eftersom jag svetsar som en kratta blir jag nog tvungen att lämna bort det :( Och har man väl fixat skärmarna snyggt måste jag ju nästan lämna iväg bilen på lack också och då har ju kulorna rullat långt iväg såattsäga :roll: Får se efter vintern hur det ser ut i plåten och i plånboken

Någon som vet vad det kostar, mellan tummen och pekfingret, att få två nya skärmkanter ditsvetsade på verkstad? Borde ju inte vara jätteavancerat tycker jag :mrgreen:
Slutligen så målade jag upp trösklarna, gjorde ganska mycket för helhetsintrycket.
Sen åkte dessutom vintersulorna på och en liten fin Volvodekal hamnade i bakrutan :-DD
(Tog också bort ljuddämparna och satte dit en enkel Simons-dämpare, därav det lustiga avgasröret på bilden.)
Adjö för denna gång!

-)