Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Allinug
Tråkigt med spansk flagg! Det är bara att bryta ihop och komma igen. :)
Men som du säger så kan det vara värt att ägna någon tanke åt bilens öde.
Användarvisningsbild
av Kompe
Första bilen jag faktiskt har sett som fått körförbud :shock:
Allinug skrev:Tråkigt med spansk flagg! Det är bara att bryta ihop och komma igen. :)
Men som du säger så kan det vara värt att ägna någon tanke åt bilens öde.
Hehe nä inget kul alls :x . Men jag tänker nog låta bilfan leva upp igen, även om den kanske får vänta ett tag.
Har lite svårt med plats att greja på eftersom jag bor i lägenhet, och farsgubben vill ha förtur till sitt garage på vintern :wink:
Kompe skrev:Första bilen jag faktiskt har sett som fått körförbud :shock:
Haha verkligen? jag har sett ett par, men de såg ut att vara myyycket sämre än den här :mrgreen:
Dags för lite update på 240-fronten, var ju längesen sist.
Litegrann har faktiskt hänt, t.ex har lite mer lyse kommit på :D
Bild

Sen så passade jag på att byta lite tändkablar och stift också, känns som den går lite finare nu.
Bild

Sen till det lite tråkiga. ROSTEN!
Jag har varit och spekat i hjulhusen och proppat igen hålen så att vatten och skit ska hålla sej ute åtminstone, men som det syns på bilderna är det en del kvar att göra. Skärmkanterna är ju i princip uppbyggda av spackel och det ser ganska skabbigt ut :cry:
Jag har funderat på att fixa till dem ordentligt men eftersom jag svetsar som en kratta blir jag nog tvungen att lämna bort det :( Och har man väl fixat skärmarna snyggt måste jag ju nästan lämna iväg bilen på lack också och då har ju kulorna rullat långt iväg såattsäga :roll: Får se efter vintern hur det ser ut i plåten och i plånboken :wink: Någon som vet vad det kostar, mellan tummen och pekfingret, att få två nya skärmkanter ditsvetsade på verkstad? Borde ju inte vara jätteavancerat tycker jag :mrgreen:
Bild
Bild

Slutligen så målade jag upp trösklarna, gjorde ganska mycket för helhetsintrycket.
Bild

Sen åkte dessutom vintersulorna på och en liten fin Volvodekal hamnade i bakrutan :-DD
Bild

(Tog också bort ljuddämparna och satte dit en enkel Simons-dämpare, därav det lustiga avgasröret på bilden.)
Adjö för denna gång! :-)-)
Dags för uppdatering efter vintern tycker jag!
Det har inte hänt så vansinnigt mycket direkt men lite åtminstone.
Har fått/lånat ett jalusi av en kompis som har blivit 240-lös.

Bild

Tog och väckte upp 245:an ur vinterdvalan häromdagen, den har stått orörd sedan början av November men startade med en gång vilket imponerade lite på mig.
Dock hade det börjat mögla på ratt och växelsspaksknopp.. :???:

Bild

Sen har det börjat att spånas på en plan om att få bilen besiktigad till sommaren. Några kompisar har lovat att ställa upp med garage och mekhjälp så det rör sig åt rätt håll så att säga :D
Här under är det senaste besiktningsprotokollet så får ni en hum om vad vi får ta itu med.

Bild

Sen slutligen några fina vårbilder :mrgreen:
Bild

Bild

Hej Jag har en Volvo S80 2005 med problemet att v[…]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]