Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av nordenj
skulle va glad ifall någon vet vad som kan ha hänt med min 745a, slängde upp en gran nu med julbelysning och satte i en 12V omvandlare till 220V funka fint i början men sen när jag va ute och sladda och låg på högre varv så pep omvandlaren. antingen att det va dåligt batteri eller att den va överladdad :shock: sen så tappade jag katalysatorn igår och all belysning blev jättedålig… svetsa tillbaka katalysatorn idag för att den skulle få rätt komp osv men han dog för mig fortfarande efter jag kört ett tag och belysningen blev dålig :/ så vi bogsera hem den så jag fick byta batteri ifall det hade blivit kasst, efter jag bytte det och hade kopplat ur omvandlaren så inte den drog massa ström för de va första tanken, han gick hur fint som helst en halvtimme sen börja det om igen, dog och gick dåligt… :(

nu till min fråga, kan de vara generatorn som e kass? att det har har fått jobba hårt under den tiden jag har haft omvandlaren igång?
kan inte komma på något annat…

tacksam för svar! :D
av nordenj
problemet löst! det var kolet i generatorn, ena stiften va totalt nedslitet! bytte stiftet och nu funkar bilen hur fint som helst! :D
Användarvisningsbild
av Kloge
Jag vill se en bild på bilen med tillhörande gran med belysning
av nordenj
Kloge skrev:Jag vill se en bild på bilen med tillhörande gran med belysning
Bild
Felkod ecm-2520

Vanligast är att bränslefiltret inte bli[…]

Hos mig bytte den körjournalen namn till reso[…]

Styrsnäcka Amazon

Samt att man har det där "döl&aum[…]

Fjäderbensbyte V70 -06?