- sön 08 dec 2013, 03:03
När jag hade en 850 (lilla motorn 140hk -94) för något år sedan,
blev jag osäker på om min elfläkt verkligen fungerade eftersom jag aldrig hörde den snurra :???: :lol:
Drog en ny rejäl jordkabel och tjuvkopplade relät tillfälligt för att se att det också var helt och fläkten gick som en dröm både i hel och halvfart.
Tiden gick och värmen blev dålig i kupen på vintern (när det var -25 C ute) Byte termostaten till en ny som jag hade köpt på biltema och dessvärre i efterhand förstått att den blivit felmonterad. Gick ju bra den dagen men morgonen efter på väg till jobbet...
Bilen började naturligtvis att koka :roll:
pga att termostaten hade frysit fast i stängt läge. Har ca 1½-2 mil till jobbet och på den sträckan fick jag stanna 5-6 ggr för att stanna släppa ut lite ånga och fylla på svalt vatten. Men då gick fläkten på full fart (Första och ända gången) på väg hem från jobbet hade termostaten så klart tinat och fungera kalas :-(O)
Byte senare på eftermiddan till en ny originaltermostat som verka mer gedigen samt ny glyckolblandning, hörde den gå på sommaren sen nån gång på halvfart men aldrig hel och det är väl ett gott tecken ;-//
-)
blev jag osäker på om min elfläkt verkligen fungerade eftersom jag aldrig hörde den snurra :???: :lol:
Drog en ny rejäl jordkabel och tjuvkopplade relät tillfälligt för att se att det också var helt och fläkten gick som en dröm både i hel och halvfart.
Tiden gick och värmen blev dålig i kupen på vintern (när det var -25 C ute) Byte termostaten till en ny som jag hade köpt på biltema och dessvärre i efterhand förstått att den blivit felmonterad. Gick ju bra den dagen men morgonen efter på väg till jobbet...
Bilen började naturligtvis att koka :roll:

Byte senare på eftermiddan till en ny originaltermostat som verka mer gedigen samt ny glyckolblandning, hörde den gå på sommaren sen nån gång på halvfart men aldrig hel och det är väl ett gott tecken ;-//

Volvo 744 GLT 16V -90 :D :twisted: (Japansk Diplomatvagn)
Volvo 964'a E 3.0 -94 Skapligt fullutr. Nyskick!
))))
Gasen i botten och humöret i toppen! :D
/Kompe
Volvo 964'a E 3.0 -94 Skapligt fullutr. Nyskick!

Gasen i botten och humöret i toppen! :D
/Kompe