Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av jaka
Hej!
Tack för ändringarna Lennart!
Men allt verkar funka ,dvs farthållaren fungerar inte men alla kablar verkar funka.
Kan det vara vakumpumpen??? Enligt brorsan la farthållaren plötsligt av, det tyder ju på att något plötsligt gick sönder direkt så att säga.Och det gör ju en t.ex en elmotor!? (visst en kontakt eller kabel kan ju också bete sig så men oftast inte)

Hur fungerar vakumpumpen? Att det är en vanlig 12v elmotor förstår jag men på kopplingsschemat finns en annan symbol också. Vad är det ? Ett relä?? Behövs det verkligen ett relä för att starta vakumpumpen??
av jaka
Hej!
Då har vi testat vakumpumpen och den funkar! Tycks vara ett relä inne i höljet (klickar när jag lägger på 12V). -Varför finns det ett relä där? För att bryta strömmen till vakumpumpens motor?'

Men fortfarande funkar inte farthållaren...

Och vi har 9-polig kontrollbox...inte 14!
Användarvisningsbild
av lennarte
jaka skrev:Och vi har 9-polig kontrollbox...inte 14!
Bild

Elschem för 9-polig farthållare. Plats C - 32

Mvh
Lennart
Användarvisningsbild
av lennarte
Bilden blev inte bra, skicka mig en "riktig" e-mailadress så får du den som .pdf i stället.

Mvh
Lennart
av sicnarf
Bara klicka på namnet jaka i tråden och sedan vidare på "skicka ett personligt meddelande eller email" så får han det direkt.
av jaka
Hej!
Kollade kontakterna bakom broms och kopplingspedalen och de leder ström och de bryter när man trycker ner pedalerna ; så de kan man utesluta.
kontrollboxen har 14 nummer på den grå plastsidan men två av dessa urtag har ingen kabelanslutning.
Jag har adress: [email protected]
Tacksam för om du kunde maila kopplingsschemat.
av jaka
Hej!
Är det verkligen säkert?? Man måste tydligen ange sitt kontonummer för att få tillgång till alla scheman osv.
Kan inte hitta C 32...
Användarvisningsbild
av lennarte
Prova detta, det är direkt till elschemat på den sidan.

http://www.volvotips.com/service-manual ... grams.html
Det är inte lätt alla gånger att hitta, men det finns där. Kontonummer???

Mvh
Lennart
F--n det var inte lätt idag Skickar dig schemat i morgon, eller måndag, Har varit hos svågern på "kvällsvickning"
Användarvisningsbild
av lennarte
lennarte skrev:F--n det var inte lätt idag Skickar dig schemat i morgon, eller måndag, Har varit hos svågern på "kvällsvickning"
Nu har ja kollat lite noggrannare, farthållaren ligger på sista sidan (25). Det är lite "bökigt", sidorna kommer inte i ordning. Först kommer "extrautrustning" verkar det som, men från sidan 17 - 25 är schemat. Det är numrerat från 1 . 42 i över och underkant och från A - F uppifrån och ner. farthållaren ligger på "B 23"

Mvh
Lennart

Hos mig bytte den körjournalen namn till reso[…]

Styrsnäcka Amazon

Samt att man har det där "döl&aum[…]

Fjäderbensbyte V70 -06?

Ska du ta ut hela benet behöver du inte kompr[…]

Handskfacksdelar S40

Hade ju funkat om inte den sidan slutade på […]