En diskussion som kommer återkomma så många gånger, eftersom alla har olika smak och tycke gällande gl/se och glt :)
Det jag märkte under provtur:
"sugande" ljud från motorn, första tanken är luftinsuget, filterboxen etc.
Ojämn tomgång, kan ju ha många orsaker, blandannat det jag nämnde, behöver nya stift och oljebyte, ev. annat som har med tändningen att göra.
Nuvarande ägaren sa att den hade stått still sen November, kan ju också vara bidragande orsak till ojämn gång.
Ojämnheten märktes inte när man körde iaf.
Kass stötdämpare bak blev omnämnt när jag kontaktade honom, och den märktes vid första gupp man kom till, klonk sa det bak. Inget jag ser som större problem, det är väl rätt lätt åtgärdat av min personliga bilreperatör i hembyn
Han sa att han inte gjort något med bilen själv, utan allt är gjort av tidigare ägare, som tydligen var en arbetskamrat till honom :)
Hängde även med en komplett hylssats med bilen som låg i bagaget som tidigare ägare hade glömt i bilen vid sälj :D
hatar att vara stressad vid köp, killen skulle resa iväg på måndag, så hade till söndag på mig att bestämma mig, sen skickade han in avställningspapper. Visserligen beprövat säljtrick, bestäm dig nu annars är det försent.