Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Daggis2
När det gäller Lottie Knutsen så var hon ruskigt vettig under tsunamin, i motsatt till dåvarande regeringen.

Så att hon inte kan parkera tycker jag trots allt är ett i-landsproblem.

När det gäller hur bilarna ser ut i Paris så tycker jag att många svenskar har ett ganska osunt förhållande till sin bil. Tex fota bilen när man parkerar och även bilarna runt omkring i fall man skulle få en repa.

Tycker man att jorden går under om man får en repa på bilen så har man inga proportioner på tillvaron helt enkelt.
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag tror jag talar för de flesta här när jag säger att jag blir ledsen om något betydligt billigare än en bil för 350 000kr blir repat, tilltryckt osv.

Jag blev ledsen när jag råkade repa min nya laptop, men det kan jag iaf rycka på axlarna åt.

Visst det finns försäkringar men hur roligt är det att lägga flera 1000kr på någon annans oförsiktighet? Och att dessutom behöva vara utan bilen under reperationerna.

/Anders
av Addekarlsson
Det suger kraftigt att råka illa ut och ökade kostnader pga någon annans klantighet. Om det ens är klantighet i en del fall. Det handlar om total brist på respekt för andras saker oxå ibland.

Som exempel, jag lånade ut den 745 jag hade för några år sen till en av mina chefer. När hon kom tebax med den, så hade då alltså någon kört på bilen, så kofångare, skärm och lykta på höger bak var trasigt. Ingen lapp, ingenting. Fick inte ett skit på försäkringen heller, för bilen var flyttad innan det upptäcktes. Kan säga så här, det försäkringsbolaget anlitar inte jag igen. Och nej, jag hänger inte ut dom här, för det är andra som fått mycket hjälp av dom, så det var väl bara min otur som vanligt att jag inte fick hjälp.

Det sög massor.
av OC-RA
Skulle just skriva ett svar till Daggis2 , men inser att Brainded och Adde redan svarat på allt i sina inlägg. Det är dyrt nog att hålla igång en hyfsat ny bil även utan skador från andra. :twisted:
Användarvisningsbild
av Qaskiz
Haha, det där påminner lite om mina parkeringar fast jag har iaf vett att inte ställa mig bredvid folk. Fickparkering är bara ett big no no för min del, försöker mig inte ens på det längre.
Användarvisningsbild
av drawman
själv så backar jag alltid in bilen, även om det e på icas parkering:D mkt lättare så tycker jag!
V90cc vibrationer

Går i tankarna att införskaffa en v90cc[…]

Indikationer på att backventilen vid insprut[…]

Har D4204T5 samma problem som D4204T14? nån […]