- tis 03 dec 2013, 17:10
Hej! Idag hände det otroliga! Flera lampor började lysa, bl.a batteriet, servon m.fl.
Stannade bilen rätt omgående och såg att vevhjulet satt löst. Drog åt det igen, startade, gasade, stängde av.
Det var löst igen. Blev att meka sedan efter jobbet och fick bort allting och såg då att kilen på kugghjulet till Vevaxeln
hade gått av. Har precis renoverat hur mycket som helst på vinterpulkan, och att den blir stående över vintern finns inte
inom mina ramar. Har letat lite efter ett nytt, beggat kugg, men hittar inte det någonstans? Någon som kan hjälpa mig att
hitta ett? Bor i Stockholmsområdet!
Stannade bilen rätt omgående och såg att vevhjulet satt löst. Drog åt det igen, startade, gasade, stängde av.
Det var löst igen. Blev att meka sedan efter jobbet och fick bort allting och såg då att kilen på kugghjulet till Vevaxeln
hade gått av. Har precis renoverat hur mycket som helst på vinterpulkan, och att den blir stående över vintern finns inte
inom mina ramar. Har letat lite efter ett nytt, beggat kugg, men hittar inte det någonstans? Någon som kan hjälpa mig att
hitta ett? Bor i Stockholmsområdet!
Bilar jag har ägt/äger:
Volvo 740 -92: Såld och sönderkörd av köparna. Numera död... :'(
Volvo 245 -89: Fattar inte varför jag köpte denna? Helt slut var den.
Volvo 740 -88: ~
Volvo 740 -90: Såld.
Volvo 740 -88:an: Rullar igen efter bromsrenovering!
Volvo 740 -92: Såld och sönderkörd av köparna. Numera död... :'(
Volvo 245 -89: Fattar inte varför jag köpte denna? Helt slut var den.
Volvo 740 -88: ~
Volvo 740 -90: Såld.
Volvo 740 -88:an: Rullar igen efter bromsrenovering!
- By SvenHenrik