Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Sedan är populärast fortfarande men har svårt att förstå att varför Volvo säjer så mycket mer S60 än S80, då S80 känns lyxigare och är betydligt bekvämare.
I Sverige och Volvobilar ligger väl V70 i topp fortfarande som populäraste bilen vid nybilsköp?
Och numera är andelen med dieselmotor ca 86% vid nybilsköp V70 (statistik okt och nov 2013 Dieseltoppen Bilsweden).
Sällade mig själv nyss till skaran V70 ägare med en ny V70 D3 diesel som går finemang.
Har man haft en V70 (jag har kört V70 i 15 är nu) är det svårt att välja nåt annat, man blir så bortskämd med utrymmen, åkkomforten, säkerheten, hyfsad kvalitet och bra driftssäkerhet osv.

/Bo
Ja V70 ligger på topp i försäljningen i Sverige, visst är det bra bilar, men det tycker jag nog om dom flesta nya Volvobilar svårt att bestämma säg för vilken som är sämst eller bäst. :)
Jag är singel inga barn. Kan inte tänka mig leva utan en kombi (läs V70).
Den inte mycket större än sedan men så mycket mera praktisk. Kör 744 vintertid och där kan man inte kasta in hur mycket som helst och fortfarande ha ett ledigt baksäte till passagerare.
En xc90 skulle ju iofs inte vara fel den heller 8)
Nexus skrev:Jag är singel inga barn. Kan inte tänka mig leva utan en kombi (läs V70).
Den inte mycket större än sedan men så mycket mera praktisk. Kör 744 vintertid och där kan man inte kasta in hur mycket som helst och fortfarande ha ett ledigt baksäte till passagerare.
En xc90 skulle ju iofs inte vara fel den heller 8)
He he he... en Volvo CrossCountry är rena rama magneten när man cruisar bland singelmammorna på Icas parkering. Eller hur det nu var :roll: Håller med, det är underbart med kombi. Fast jag vill ha AWD och lite högre markfrigång också för att det verkligen skall kännas praktiskt och funktionellt, annars kan jag lika gärna skaffa en sportcupé :mrgreen:
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]