Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kermithboy
Jag har en v70- 00:a, gamla karossen med "nya" 140 hk motorn i, som jag chippat på itsfun till 185 hk. Frågan är om jag har någon nytta av ett panelsport filter då jag har original avgas?/ Thomas
av S40T4
Ja, de har du. Panelfiltret släpper igenom mer luft än ditt orginalfilter.
av JonathanA
var det stor skillnad efter du hade chippat den?
av Kermithboy
Oki, visst den släpper igenom mer luft, men klarar avgaset av å släppa ut så pass mycke att de ger något då?
av Kermithboy
Altså, de va ju inte som en hästspark. Men den drar betydligt bättre över 4000rpm. Original så "tröttnade" motorn, den slutade lixom ge efter 4000rpm. Men nu drar den som en gud hela vägen till varvstoppet:) Kan klart rekommendera det chippet från itsfun. Billigt va de åxå. 2500kr. Svårt å hitta ngt billigare. Å hittar du billigare sänker itsfun priset:)
Användarvisningsbild
av JimmyG
Kermithboy skrev:Altså, de va ju inte som en hästspark. Men den drar betydligt bättre över 4000rpm. Original så "tröttnade" motorn, den slutade lixom ge efter 4000rpm. Men nu drar den som en gud hela vägen till varvstoppet:) Kan klart rekommendera det chippet från itsfun. Billigt va de åxå. 2500kr. Svårt å hitta ngt billigare. Å hittar du billigare sänker itsfun priset:)
Ahh jag har samma motor som du i min, så jag blir kvitt droppet efter 4000 rpm med ett chipp alltså? Tycker du att det var värt att chippa?

Är lite tveksam själv på en sugmotor...
av Kermithboy
Precis, slipper den tröttheten. Ja tycker HELT klart de va värt de. Nu vet ja inte vilka städer utom sthlm man kan få chipp från itsfun, men finns ju fler firmor.Fast vet inte om dom andra kan matcha priset dock. Men som sagt, CHIPPA!!!
av Kermithboy
Asså, de som skiljer 140 hästars motorn från 170 hästarn är bara att gas-spjället inte öppnar helt på 140hk. Löjligt men sant, sen dom "15" hästarna utöver 170 är de vanliga optimeringarna man gör vid en chippning.
Användarvisningsbild
av JimmyG
Kermithboy skrev:Precis, slipper den tröttheten. Ja tycker HELT klart de va värt de. Nu vet ja inte vilka städer utom sthlm man kan få chipp från itsfun, men finns ju fler firmor.Fast vet inte om dom andra kan matcha priset dock. Men som sagt, CHIPPA!!!
TACK, finns visst en firma i trollhättan som kan fixa detta ska kolla på de lite närmare, annars får man la ta me frugan till stockholm då. Det blir nog inga problem för det finns ju ikea där haha

Tack för hjälp, nu är beställn[…]

Polestar 4 på gång....

Testar att fråga här. Har provsuttit P[…]

Start stopp

Har meddelande start stopp service erfodras g&arin[…]

Besiktningsfråga

Har meddelande start stopp service erfodras g&arin[…]