Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ixion
joel80 skrev:Var köpte du skärmen och vad fick du betala?
På volvo... Alldeles för mycket!! Men har man bestämt sig så,.. Gick att beställa bara skärm och ram som tur va :)
Användarvisningsbild
av Ixion
oldtimersmc skrev:
Ixion skrev:Tack för alla svar!! Kanon :) har iaf handlat mig en ny skärm så gav mig i kasst med att montera in den idag. Gick relativt smidigt faktiskt men sen blev de problem... Eller ja! Nya skärmen startar upp jätte fint tills den efter ca 20 sek stänger ner sig..hmm. Koppla tillbaka den gamla och de funkar kanon igen :) gött de ialla fall! Nu till min fråga.. Mjukvaru strul??

Med vänlig hälsning,
Bara att dra ner till Volvo och tanka mjukvara, pengar i alla änder
AA precis :) får bli så! Skit samma, bara de funkar så :) men man kan inte ha skadat de va??
Användarvisningsbild
av Ixion
Blir helt tokig!!!! Hade bilen på volvo och dom laddade ner den angivna mjukvaran men den ville lik förbannat inte fungera... Hade iaf med mig skärmen hem idag och bara för sakens skull tänkte ja prova igen. Det funka klockrent, hur fint som helst så satt o pilla i en halvtimme kanske. Sprang in till huset en snabbis sen ut till bilen igen, satte på tändning och skärmen är lika konstig som innan... Ååh!! :shock: den startar alltså upp sig går ca 20 sekunder sen stänger den ner sig... Va kan de vara? Har kollat så inget glappar med ögat, kan de vara själva skärmen (styrenheten)??
Skärmen är köpt begad och såg även att den va uppdaterad med sensus 3.0(?) med färdstatistik mm?

Väldigt tacksam för svar! Eller idébollningar...

Mvh
Användarvisningsbild
av bem
Finns nån automatisk stäng av skärmen typ skärmsläckare du kanske kan inaktivera?
Tror det finns en sån liknande funktion i displayen, min handlare sa i alla fall det till mig när jag hämta min nya V70 D3 2014 med 7" display idag. Har ej hunnit kolla själv än.

/Bo
Användarvisningsbild
av Ixion
bem skrev:Finns nån automatisk stäng av skärmen typ skärmsläckare du kanske kan inaktivera?
Tror det finns en sån liknande funktion i displayen, min handlare sa i alla fall det till mig när jag hämta min nya V70 D3 2014 med 7" display idag. Har ej hunnit kolla själv än.

/Bo

Stäng av skärmen typ av skärmsläckare?? Låter intressant! Utveckla gärna!! :) blir snart tokig på det här.. Fler ideér?

Med vänlig hälsning,
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Ixion skrev: Skärmen är köpt begad..
Vad har skärmen varit med om eftersom den är beggad frontalkrock? Sprängda airbags?
Användarvisningsbild
av Ixion
Enligt uppgift är den helt ny, bara felmonterad från början.. Men man vet ju aldrig! Kan absolut vara en orsak! Men man tycker att de isf borde vara heldöd...?
Användarvisningsbild
av bem
Ixion skrev:
bem skrev:Finns nån automatisk stäng av skärmen typ skärmsläckare du kanske kan inaktivera?

/Bo

Stäng av skärmen typ av skärmsläckare?? Låter intressant! Utveckla gärna!! :) blir snart tokig på det här.. Fler ideér?

Med vänlig hälsning,
Hej,
Jag var ute i bilen och tog en bild var du hittar skärmsläckaren, se bilden nedan. Har den avstängd (urbockad) i min 7 tum display i min V70 2014. Du hittar den i menyn Systeminställningar när du öppnat den.

/Bo

Bild
740 som krånglar

Om den går korrekt från start (kall) s[…]

Diameter bränsleslang S70

Hej! S70 98’a, 2.5SE. När jag bytte br&[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Nej, jag kan inte höra något speciellt […]

Sitter inte bränsletrycksregulatorn på […]