Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av boostofta
Med tanke på att det är en del kostsamma saker som tar en stund att byta samt svetsningen så 3-5000kr beroende på skicket i övrigt, miltal, vinterdäck osv
av Smitt
Å om jag fixar så den nollar besiktningen?
Användarvisningsbild
av boostofta
beror helt o hållet på mätarställning och skick. Kolla på blocket o jämför.
av anp
Framvagnsbalken, eller vad man ska kalla den. Vart brukar rosten sitta i en sådan då SBP anmärkt på det?
Köpte en -90a igår för skrotning, där just det felet fanns i sbp´s papper. men kunde inte se någon direkt rostskada då jag kollade balken.
Användarvisningsbild
av boostofta
brokar vara i de tvärgående rören

På min 480 så var det ett av dränneringshålen i det bakre röret som var lite större än när den var ny.

I ren protest svetsade jag dit en plåt o borrade ett större hål ;) Gick igenom....
av anp
boostofta skrev:brokar vara i de tvärgående rören

På min 480 så var det ett av dränneringshålen i det bakre röret som var lite större än när den var ny.

I ren protest svetsade jag dit en plåt o borrade ett större hål ;) Gick igenom....
Hmm. Undra om det skulle gå att slipa/måla på nå´t ställe, och ombesikta? 8)
Nu hackade jag inte med kniv eller hammare någonstans, men nog borde man väl ändå se en besiktningsanmärkt rostskada med blotta ögat?

Tyvärr var det ju även rost i trösklar och dålig huvudbromscylinder, så det är för mycket jobb att laga bilen.
Det blir nog skrot som var tanken från början redan innan köpet.
Användarvisningsbild
av boostofta
du hade nog kunnat göra så, om du gjort det innan de satte en 2 på det, men har de satt tvåa på det en gång så godkänner de ej förrän du har bytt.

Hade en 745a inne en gång som fått 2a på glapp i vänster p-ände.
men glappet var på höger sida. Ringde o pratade med dem, de kom inte att godkänna att vi bara bytte vänster, trots att det var den som glappade. Nu tyckte kunden inte de var så farligt o byta båda, men ändå......
av Smitt
Ytterligare problem med kärran.

Skulle byta ett läkande bränslefilter. Men fanskapet hade rostat fast och bröts på mitten. Därefter märkte jag att filterhelvetet som jag köpt på feltema inte alls passade till kopplingarna. Aja med lite slangar så försökte jag koppla det endå. Läckte rejält.

För att komma därifrån var det bara att kapa bränsleslangarna binda ihop dem med en dimension större och sedan på med slangklämmor.

Nu har jag i alla fall inget läckande filter. =D

Någon som är sugen på kärran, måste göra mig av med den i och med att jag flyttar utomlands. Å det känns trist att skroten den när jag fixat så mycket på den.
av Smitt
Är 3000 för mycket?

Följande fel återstår.
Framaxelbalk rostskadad.
Skyltlyktor.
Höger styrled glapp.
av krang
Smitt skrev:Är 3000 för mycket?

Följande fel återstår.
Framaxelbalk rostskadad.
Skyltlyktor.
Höger styrled glapp.
Hade det varit Juni/Juli nu så hade jag köpt den. Men jag är itne i köpläge just nu. 3000 tycker jag är ett bra pris!

[squote=koolizz post_id=1622649 time=1766146780 u[…]

Brukar haka av minuspolen om jag är osäk[…]

Volvo 850 som ej startar

Har du testat om bilen startar i nödprogramme[…]

Frågade om på min -18 S60,gammla karos[…]