Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av eslund
Inga problem på Davidssons i Växjö.. Vare sig i mottagningen eller direkt från min "verkstadskille"..

Alla där är kanon, mycket vänliga och hjälpsamma, oavsett vad det handlar om..
Har aldrig prövat att boka via nätet.. Ringer alltid.. Sen dimper det ner ett brev i lådan när det börjar närma sig verkstadsdax, som en liten påminnelse så man inte glömmer tiden man bokat..
av Marbas
eslund skrev:Inga problem på Davidssons i Växjö.. Vare sig i mottagningen eller direkt från min "verkstadskille"..

Alla där är kanon, mycket vänliga och hjälpsamma, oavsett vad det handlar om..
Har aldrig prövat att boka via nätet.. Ringer alltid.. Sen dimper det ner ett brev i lådan när det börjar närma sig verkstadsdax, som en liten påminnelse så man inte glömmer tiden man bokat..
Kan bara hålla med, Davidssons i Växjö är grymma, både på verkstad, försäljning och administration. De vet vad kundservice innebär. Kan bara ta ett exempel. Köpte begagnad bil där det dessvärre var några problem som skulle rättas till i efterhand. Eftersom jag behöver bilen fick jag givetvis lånebil då min bil skulle lagas, men skulle ringa dagen innan för att "boka" lånebilen. Dock så hade försäljaren (som skulle fixa lånebil) blivit sjuk, men från akuten ringde han och fixade en bil till mig. Garanterar att nästa bilköp blir på Davidssons i Växjö!
av Dykaren
Marbas skrev:
Kan bara hålla med, Davidssons i Växjö är grymma, både på verkstad, försäljning och administration. De vet vad kundservice innebär. Kan bara ta ett exempel. Köpte begagnad bil där det dessvärre var några problem som skulle rättas till i efterhand. Eftersom jag behöver bilen fick jag givetvis lånebil då min bil skulle lagas, men skulle ringa dagen innan för att "boka" lånebilen. Dock så hade försäljaren (som skulle fixa lånebil) blivit sjuk, men från akuten ringde han och fixade en bil till mig. Garanterar att nästa bilköp blir på Davidssons i Växjö!
Det är sånna människor som ger inte bara det där lilla extra som är så kul att ha och göra med. Jag hade oxå handlat min nästa bil där, verkligen kul att höra (inte att stackaren var på akuten nu dock :lol: )!!
av Pebben
nuttytompa skrev:Någon som har problem med att få telefon/mail kontakt med kundmottagare på aktoriserad verkstad där ni bor.

I staden där jag bor är det stört jävla omöjligt.

Gjorde en förfrågan på service via webbformulär tog 2månader innan jag fick svar!

Carman och Hellrider era åsikter i ämnet är ointressanta.
"Min" verkstad funkar jättebra vad det gäller kontakten, visst det kan hända nån enstaka gång att alla är upptagna men 9/10 så får jag prata med någon och de är dessutom vänliga.
av haxpet
När det gäller bilen så åkar jag alltid in till verkstan. Jag vill dom i ögonen när vi pratar om min bil. Det blir så mycket skitsnack över telefon.

Och man får bättre service över disk tycker jag.
av lirsa
Även fast Rejmes bil (på västkusten) är sanslöst dyra på begagnat och inte har hängt med i prisbilden, så är de mycket bra att ha att göra med. Jag har mycket kontakt med Rejmes i Laholm (där jag bor) och de är alltid vänliga trevlig samt ställer upp när de kan!

Min nya bil levereras av Bildeve i Helsingborg. Helt ok, om än lite för dålig erfarenhet för att uttala mig om dom, men de verkar vara bra de också.
av Daddan
Jag ringer den personliga serviceteknikern direkt, hoppar över kundmottagare. Känns bättre att fråga vänner, alltid är det någon som är nöjd med en servicetekniker, och så ringer man direkt till honom och bokar tid. Kommer göra så nu också då jag "tvingats" byta verkstad...
av NCR
nuttytompa skrev:Någon som har problem med att få telefon/mail kontakt med kundmottagare på aktoriserad verkstad där ni bor.

Gjorde en förfrågan på service via webbformulär tog 2månader innan jag fick svar!

Jag har märkt att det varierar våldsamt kanske lite beroende på hur gammal (och hur it-intresserad) personen man söker kontakt med är.

Vanligtvis åker jag dit som nån skrev, det är lättast. Sen att jag bor i Göteborg innebär det ju att jag har en hop med aukt verkstäder att välja mellan.. :)

Sen som en kommantar vore det väl trevligt om detta inte blev en ny "pärlan är repad-tråd". Vi måste tänka på Addes blodtryck! :D
av Daddan
NCR skrev:

Jag har märkt att det varierar våldsamt kanske lite beroende på hur gammal (och hur it-intresserad) personen man söker kontakt med är.

Vanligtvis åker jag dit som nån skrev, det är lättast. Sen att jag bor i Göteborg innebär det ju att jag har en hop med aukt verkstäder att välja mellan.. :)

Sen som en kommantar vore det väl trevligt om detta inte blev en ny "pärlan är repad-tråd". Vi måste tänka på Addes blodtryck! :D
Nej här har vi en "riskfaktor" för att skapa otrevlig stämning. Onödigt att uttrycka sig på detta vis, det gör ju inte någonting bättre snarare tvärt om.

Frågan är ställd "Upplever fler samma sak?", "Hur gör ni för att få kontakt?" om jag tolkar det hela rätt.

Jag anser som sagt att det är trevligare att prata med serviceteknikern direkt istället för att prata med kundmottagaren. Serviceteknikern kan ju faktiskt även prata tekniken direkt med mig angående just min bil och vad som är tänkt/föreslaget att göras.

Sen är det konstigt att de har ett web-formulär om detta inte används. Det sparar ju tid för båda parter om det fungerar eftersom alla frågar och svarar när de kan utan trista telefonköer!
Användarvisningsbild
av camaro69
Har man svårt att komma i kontakt med verkstaden får man väl gå högre upp i organisationen och påtala dessa brister.

Borde vara basic att begripa detta.

Cheferna har ett ansvar för sin verkstad.

Bästa moderator, stäng denna "spåntråd" där någon vill "tysta" andra på forumet.

Offentliga påhopp via tangentbordet är inte snyggt. Forumet är väl till för att vi skall stötta varandra, eller?

:D
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]