Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Triad
V60 D4. Har egentligen bara kört den en liten sväng då den inte är fullt leveransad ännu. Men, än så länge är där lägre förbränningsljud, kvickare gasrespons och mer flyt i växellådan. Så fort bilen är fullt leveransad och inreggad ska jag ta den en helg och känna och klämma. 8-)
av Triad
Primus skrev:
Triad skrev:Vi har fått våra VEA demo bil i veckan. Diesel. Mycket trevlig bil med automatlåda.
Kan du säga något om D3? Vet du när de kommer?
Nej tyvärr. Det har jag ingen koll på.
av PFA
Triad skrev:V60 D4. Har egentligen bara kört den en liten sväng då den inte är fullt leveransad ännu. Men, än så länge är där lägre förbränningsljud, kvickare gasrespons och mer flyt i växellådan. Så fort bilen är fullt leveransad och inreggad ska jag ta den en helg och känna och klämma. 8-)
Låter finfint. När du testat lite mer så kan du väl lägga in dina "osponsrade" recensioner under http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=100217 :)
av MrCooper
MrCooper skrev:Idag kontaktade jag säljaren för att försöka lägga till Driver Alert och ta del av kampanjen de har nu.

Det står så här i det finstilta på hemsidan:
"Erbjudandet gäller endast fr.o.m 13-11-11 t.o.m. 13-12-01"

Svaret jag fick från säljaren var detta:
"Vad det gäller kampanjen så ser du att det är bara bilar som är beställda efter 11/11-2013 till 2013-12-01"

Är det bara jag som tycker att ovanstående svar är märkligt? Min tolkning är att kampanjen gäller mellan två datum och det står inget om att bilen måste beställas inom dessa datum.
Det gick bra att ändra min spec, men jag inte kan få ta del av kampanjen.

Tänkte återkoppla till mitt tidigare inlägg och meddela att jag efter mycket om och men lyckades få ta del av kampanjen på Driver Alert. :)

Frågan är om jag kastas längre bak i kön nu när jag gör en förändring i min beställning? Hade varit skönt att få bilen snart, saknar motorvärmaren nu när det börjar bli lite kallare.
av PFA
Tusan vad långsamt det går! Fortfarande samma planerade leveransvecka (7), men alltjämt ohyggligt långt bak i kön; 10651 av 11446.

Någon som har en aning om huruvida 11446 är den totala kön av alla bilar som ska tillverkas i de olika fabrikerna, totala kön i den fabriken som XC60 tillverkas eller totala kön för just XC60?

Tillverkas XC60 fortfarande i Gent?
Användarvisningsbild
av hakank
Köplats 9164 av totalt 11446. Beställde 17 november. Och har lev. vecka 2 preliminärt och har haft det hela tiden. När beställde du?

Tror att det är Gent som gäller fortfarande. Och misstänker att det bara är XC60 i den kön.
av PFA
Där ser man. Jag är osäker på exakt när ordern på bilen registrerades eftersom bilen (egentligen sloten) var förbokad av säljaren, sannolikt någon gång under september/ oktober. Jag "knyckte" den. Men officiellt orderdatum är 1 november. Min är en VEA vilket kanske förklara att jag har längre leveranstid.
av Fritteh
Ligger på 5505 av 11446, steg 5 och prel. leverans v.51. Beställde en v60 t5 (VEA) den 8/11 så köplatsen måste visa total köplats för alla modeller som tillverkas i både Torslanda och Gent
av PFA
Kul med leverans av VEA innan jul! Ja, så måste det vara. V60 tillverkas i Torslanda, och S60 i båda fabrikerna numera om jag minns rätt.
Användarvisningsbild
av hakank
@PFA Tycker du borde legat längre fram i kön med orderdatum 1 november. Min säljare verkar ha haft nån slot-plats tidigare som jag fick. (Å andra sidan hade han diplom som årets bästa säljare 2009, 2010, 2011, 2012 :-) ) En annan lustig iaktagelse att du och jag kör exakt likadan bil. Har automat i min vilket jag inte vet om du har.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 55

Jag har en ställbar wg samt chip från d[…]

V60 T4 2012 Bränslelukt

Har du några andra symptom på bilen &a[…]

Membranet i oljefilterhuset är väl r&aum[…]

En ganska vanlig 245:as liv