Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av v70kille
Har ett konstigt problem på min v70 2.5 SE från -98.
Ibland lägger följande av; "innifrån-låset" på förardörr och passagerardörr, bagage-öppnar-knappen samt tanklocksöppningsknappen. Det är bara dessa som slutar fungera (lite "varannan-gång-princip" dvs funkar utmärkt ibland, stendött ibland). Elhiss, elspegel osv funkar alltid i vilket fall.

Nån som vet nåt? Tacksam för svar!!!
av Kena
Det är väl som vanligt i kabelböjen vid gångjärnet, några sladdar som gått av.
av v70kille
OK. Hur kommer man åt innanför höljet? Måste man koppla loss hela?
av Kena
Vet ej, har bara gjort det på min gammla 74örti
av v70kille
Nu har jag försökt komma åt att se sladdarna, ingen verkar av. Dessutom har jag provat med annan knappsats, hjälpte en funktion men ännu inte C-låset i förardörr. Har heller inte löst tanklocks-låset och baklucke-öppning. Alltså; sladdar verkar hela och knappsats OK. Har läst nånstans att ex tanklockslås kan ha med c-lås på passagerarsidan att göra, att det hänger ihop.

Nån som har nån ide´om vad jag ska göra?!
Användarvisningsbild
av eslund
Ta fram multimetern och börja mät.. :)
Har för mig att jordningen för centrallåset sitter vid sidoväggen under A-stolpen på förarsidan.. Kolla hur kontakterna ser ut.. Kan vara lite oxiderade..
Användarvisningsbild
av eslund
Btw, på 850 går linan från V-bakdörr, via bagaget till tanklucksmotorn.. Vet inte om den gör likadant på S/V70...
av v70kille
Tack för tipsen!
MEN ursäkta en dum fråga. Hur använder man en voltometer? Var mäter man? Jag fattar att man ska kolla om det finns ström men hur gör man?
Användarvisningsbild
av JimmyG
v70kille skrev:Tack för tipsen!
MEN ursäkta en dum fråga. Hur använder man en voltometer? Var mäter man? Jag fattar att man ska kolla om det finns ström men hur gör man?
Vart bor du?? kanske kan hjälpa dej ...
av v70kille
Tack till alla som hjälpt till med mina el-problem. Öppnade alla knappsatser, gjorde rent och böjde till allt så det blev kontakt igen. Alltså inte kabelbrott.

Tack för hjälp, nu är beställn[…]

Polestar 4 på gång....

Testar att fråga här. Har provsuttit P[…]

Start stopp

Har meddelande start stopp service erfodras g&arin[…]

Besiktningsfråga

Har meddelande start stopp service erfodras g&arin[…]