Jag tycker du mest verkar vilja förvränga allt som skrivs och lägga ord och åsikter i mun på andra som de inte sagt eller utryckt.
Svårt att föra en seriös diskussion..
:???:
Moderator: Moderatorer
torbjorn_75 skrev:Så det är inget som jag hittar på, det är vad de har skrivit.Ja, vad jag skrev anser jag stämmer. Vad du anser går egentligen inte att tolka. Det svänger lite hit och dit.
torbjorn_75 skrev:Vi pratar om det går att jämföra miljöbelastningar från flygDet är inget svårt att konstatera att flyget är en miljöbelastning precis som fordon är. Ska man koncentrera sig på bullerfrågan i syfte att slippa diskutera andra obehagliga sanningar så kan man göra det. Men för mig tyder det bara på att man vill undvika att diskutera det som egentligen borde diskuteras när det gäller varför flygbränsle för badresor ska vara lågbeskattat medans fordonsbränsle för nyttotransporter är högbeskattat.
respektive väg utan att det blir soppa av det. Det verkar svårt om
man inte kan enas om vad som bullrar mest, eller om man måste
definiera allmänt vedertagna ord som "få" och "många".
torbjorn_75 skrev:Även Camelen verkar tycka att man ska inte sätta några gränserKlart man ska ha gränser. De ska sättas i demokratisk ordning, inte över huvudet. Och de ska vara avvägda så att huvudsyftet väger tyngst. Och gränser ska sättas så att majoriteten är beredda att följa dem utan alltför hård övervakning, piska eller hot. Annars blir bara gränserna en belastning för alla och kan dessutom medföra en försämring av efterlevnaden av andra gränser. De motiv som ligger bakom en gräns måste redovisas. De som avviker ska bestraffas i likhet med straffen för liknande avvikelser inom andra områden.
över huvudet på trafikanterna, för då blir det opedagogiskt de
förstår inte varför.
torbjorn_75 skrev:Jag är övertygad om han är kapabel att inse sammanhanget...Camel skrev:Ja, vad jag skrev anser jag stämmer.Säg det till joel80...
torbjorn_75 skrev:Jag undrar om någon verkligen kan undgå att förstå vilken åsikt jag har i frågan CO2-beskattning på flygbränsle resp. fordonsbränsle? Det borde framgå tydligt för vem som helst.Camel skrev:Vad du anser går egentligen inte att tolka.Meh... du har just skrivit ett långt inlägg med ganska många frågor.
Det vore bättre om skrev dina åsikter istället för att fråga en massa,
så slipper läsarna "tolka" vad du anser. Jag bara säger det.
Hörde av en bekant att det är en mjukvar[…]