Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Daddan
Det är skillnad på att försvara sig och att hoppa på utan att ha/veta bakomliggande faktorer till missnöje!

Se bara på min rep-tråd... Jag VET att denna dj-vla repa kom dit under tiden den stod på verkstaden. VEM som gjort det är skrivet i stjärnorna.

Nej jag håller med till stor del, det är främst några personer som står för dessa påhopp.

De ska inte få dra ner detta forum till att bli ett där jag inte orkar svara mer eller skriva frågor.

Speciellt känsligt är det att överhuvudtaget nämna en verkstad. Då VET man att det haglar skit och djävulskap på en gång. Sen att jag under en praktikperiod på högstadiet åkt med när mekaniker kört rally med kundbilar eller fullgasat upp från stillastående till över 200km/h på en 50-väg med kall motor det har ALDRIG hänt enligt vissa här. Inte ens i fantasin. Detta var på en STOR VW verkstad med då häftiga audi 80 coupé turboquattros och Golf GTI. Verkstäder och mekaniker är HELT felfria...

SKÄRPNING! Lyssna eller så dör forumet. Alla tröttnar förr eller senare.

Hur lång tid tar det innan jag blir påhoppad? Klockan tickar...
av Hellrider
Daddan skrev:Det är skillnad på att försvara sig och att hoppa på utan att ha/veta bakomliggande faktorer till missnöje!

Se bara på min rep-tråd... Jag VET att denna dj-vla repa kom dit under tiden den stod på verkstaden. VEM som gjort det är skrivet i stjärnorna.

Nej jag håller med till stor del, det är främst några personer som står för dessa påhopp.

De ska inte få dra ner detta forum till att bli ett där jag inte orkar svara mer eller skriva frågor.

Speciellt känsligt är det att överhuvudtaget nämna en verkstad. Då VET man att det haglar skit och djävulskap på en gång. Sen att jag under en praktikperiod på högstadiet åkt med när mekaniker kört rally med kundbilar eller fullgasat upp från stillastående till över 200km/h på en 50-väg med kall motor det har ALDRIG hänt enligt vissa här. Inte ens i fantasin. Detta var på en STOR VW verkstad med då häftiga audi 80 coupé turboquattros och Golf GTI. Verkstäder och mekaniker är HELT felfria...

SKÄRPNING! Lyssna eller så dör forumet. Alla tröttnar förr eller senare.

Hur lång tid tar det innan jag blir påhoppad? Klockan tickar...
självklart har det säkert hänt,kan bara beklaga detta.har ju faktiskt aldrig påstått att alla är världsbäst,men vi som är bra måste ju kunna få försvara oss eller?
av Daddan
Absolut har alla rätt att säga sin mening, sen finns det bra och dåliga sätt.
Eller rättare sagt trevliga eller otrevliga sätt att uttrycka sig på.

Att försvara sig är inte samma sak som att kasta skit på någon man inte känner, aldrig träffat eller ens sett skymta i ögonvrån.

Inte heller samma som att ta ställning i en fråga eller sak man inte ens bemödat sig om att ta reda på vad som egentligen hänt eller hur saker ligger till.

Men om det uttryckligen står något man blir upprörd över så är det inget fel att uttrycka sig och försöka tala denna till rätta.

Ungefär det jag försöker med nu... Jag försöker skapa en bättre stämning där vi åtminståne försöker ifrågasätta på ett vettigt och trevligt sätt, inte för att vi ska stryka varandra medhårs eller fälla ut taggarna då vi det minsta tycker olika.
av Hellrider
Daddan skrev:Absolut har alla rätt att säga sin mening, sen finns det bra och dåliga sätt.
Eller rättare sagt trevliga eller otrevliga sätt att uttrycka sig på.

Att försvara sig är inte samma sak som att kasta skit på någon man inte känner, aldrig träffat eller ens sett skymta i ögonvrån.

Inte heller samma som att ta ställning i en fråga eller sak man inte ens bemödat sig om att ta reda på vad som egentligen hänt eller hur saker ligger till.

Men om det uttryckligen står något man blir upprörd över så är det inget fel att uttrycka sig och försöka tala denna till rätta.

Ungefär det jag försöker med nu... Jag försöker skapa en bättre stämning där vi åtminståne försöker ifrågasätta på ett vettigt och trevligt sätt, inte för att vi ska stryka varandra medhårs eller fälla ut taggarna då vi det minsta tycker olika.
Det är nog ingen som fäller ut taggarna särksilt mycket heller,allt är ju en tolkningsfråga då det bara är text.
Sen i vissa fall har du ju iofs rätt i att tonen blir lite upprörd,men så är det ju ibland när det är meningsskillnader.
av Svarten
Ny här! Och denna tråden blev ju tråkig den med med OT inlägg och nästan personliga påhopp, nej rättning i leden!
Saklig argumentation eller motargumentation om nu det behövs, ett sånt här forum skall vara trevligt att vistas i,eller?

MVH

Jag har bytt EGR-ventil och rengjort EGR-kylaren p[…]

Sensor innertemperatur Volvo s60 -05

Ska man vara korrekt så är inte det d&a[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

En Volvo laddhybrid är konstruerad för a[…]

Anslutningar motorblock B21

Ja. Mellan dina 2 och 4 i bild sitter värmepa[…]