Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PatrickS
Har sökt lite i trådar, men är väl lika dålig på att söka som på den tekniska biten... Jag har en 850 GLT -92 med AC (som fungerar) Ska jag ha den påslagen under vintern eller ska den vara avslagen? :oops: Känner mig lite osäker.. tacksam för svar
Användarvisningsbild
av Bosa
Jag har personligen alltid AC:n på, vet inte om det är en placeboeffekt men jag tycker mig märka att det inte immar lika mycket med AC:n påslagen. :)
Användarvisningsbild
av ketto
ja tycker AC:n har en bättre effekt när de gäller att få bort imman!
Så... kör me AC på året om, packningar kan torka ihop och de börja läcka till slut i systemet om man inte använder AC regelbundet!
av kaffe_koppen
det stämmer att det blir mindre imma, eftersom ac:n torkar lufften som blåser in. Ac:n bör också hållas igång för att inte packningar i dylikt ska torka igen.
av kaffe_koppen
Det stämmer att det blir mindre imma, eftersom ac:n torkar luften som blåser in. Ac:n bör också hållas igång för att inte packningar i dylikt ska torka igen.
Användarvisningsbild
av JimmyG
vad jag har hört så skall man ha ac:n på så mycket som möjligt just för att inte systemet skall "TORKA".

Personligen kör jag med ac:n påslagen året runt
av karleddie
Jag instämmer. Jag kör också med ac på året runt. Har hört ryktesvägen att det där med packningar kan torka in.
Användarvisningsbild
av Pgr
Jag har alltid fått höra att man skall ha den på året runt, men hur fungerar det med temperaturen, ac går väl inte om det är kallare än +4 grader ute??
Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
Pgr skrev:Jag har alltid fått höra att man skall ha den på året runt, men hur fungerar det med temperaturen, ac går väl inte om det är kallare än +4 grader ute??

som sagt går ACn iaf, men den kyler iaf inte luften när den redan e kyld, utan då jobbar den bara me att avfuktan den..
av HD
Dom som har ECC (vet inte om det är samma på ac)
så går ac igång även om det är kallt om man sätter i defrost läge, annars går den bara vid + grader.
B230fk saknar kraft

Bränslepumpen kan ge upp till 6 kg så[…]

Det är kuggarna som genererar pulserna till g[…]

Volvo 240 GLT -88 Helt plötsligt ryckte det […]

Renovering framvagn Volvo 240

På höger sida fram, bakre länkarms[…]