- tis 12 nov 2013, 20:47
Köpte i våras som kanske är bekant för en del här i forumet, en ny läcker röd V40 D4 R-Design, utrustad med IXION II fälgar på 18 tum och bestyckade med Michelin. Jag nämnde vid nått tillfälle här i forumet att jag tyckte de förde ganska mycket oljud, speciellt på grov asfalt. Igår bytte jag till vinterdäck. Däck som ingick i köpet, vilket man gjorde god reklam för på köpstället. Nu tycker jag det knappast var någon bonus att få med dessa däck i priset för maken till oväsen på vinterdäck har jag aldrig hört tidigare. Nu är sommardäcken knäpptysta i en jämförelse. De dubbade Continentaldäcken, monterade på 16 tums fälgar, lät som de tog i någonstans, vilket en snabb kontroll visade på att de inte gjorde, även om det bara är futtiga milimetrar mellan främre bromsoken och fälgarna. Kan det verkligen vara så illa att jag fått något riktigt uselt i däck och fälgväg. Det låter så illa att jag mår dåligt och funderar på vad för jäkla köp jag gjort för dyra pengar.
Tänkte höra med er andra här som fått med vintersulor på köpet och vad ni tycker?
Tänkte höra med er andra här som fått med vintersulor på köpet och vad ni tycker?
Kör nu: XC60 D4 AWD Summum BE MY16 (Polestar). Förr: V40 D4 R-design MY13, V50 D5 MY07...