Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av vop
Hej,
Spridarpackning ska man nog kolla över. Men inget bränsle från spridarna läcker.
Kan man använda de gula spridarna iställer för de svarta? Någon som har prövat? Erfarenhet?
Har inga nya packningar men kan man använda packning från gul spridare på en svart spridare?

Mvh
vop
av 940turbomannen
vop skrev:Hej,
Spridarpackning ska man nog kolla över. Men inget bränsle från spridarna läcker.
Kan man använda de gula spridarna iställer för de svarta? Någon som har prövat? Erfarenhet?
Har inga nya packningar men kan man använda packning från gul spridare på en svart spridare?

Mvh
vop
Du kan inte använda gula spridare eftersom de är till LH2.4, oringarna är av samma storlek om det var de du undrade, men när dessa oringar går sönder brukar lekage synas tydligt.
av vop
Hej, har också kollat skillnaden på spridarna och det skiljer inte mycket åt. Regulator har också. Saknar dock 2 spridare. Ska köpa o-ringar först. Tacksam för er kunskap. Mvh vop
av vop
Hej,

Har nu tomgång på 1500v/min. Gasar till fort stillastående då brukar det hamna under 1000v/min men det hjälper inte. Knackade på tomgångsmotor och det ändrades mycket lite. Tog ut LMM kontakta och då sjönk tomgången till under ca 900v/min. Har art-nr -007 på LMM. Är den trasig isf?

Mvh
vop
Användarvisningsbild
av erikn
Såg du min bild? Kontakten var alltså krokig, Styrboxen ansåg att spjället alltid var lite öppnat, den försökte aldrig gå till tomgång.
av Soderqvist
Brukar vara så, när du drar ur kontakten så går datorn på det förinställda värdet och går bilen då bra så indikerar det att LMM ger datorn ett felaktigt värde
av vop
Hej,
Har sett över alla slangar på insugsidan och alla små slanga samt satt slangklämmor på dem. Alla har fått klämmor. Ser inga skador på dem. Insugsröret efter LMM ser och ut. Har satt ny packning bakom spjällhuset. Finns ett cylindriskt grovt filter som sitter en T-rörkoppling. Rengjort från olja. Tar man bort tomgångslangen på insidan av motorn efter LMM så dör motorn.
Så motgångsmotorn verkar hyfsat ok. Har mätt på spjällgivaren och den ger 0 ohm när brytare klicka på samma sätt som när man vrider på spjället.
Vad ska det vara för resistan på spjällgivaren? Schema på den?

Kvar att felsöka insugpackning, LMM, spridapackning.

Mvh
vop
Felkod ecm-2520

Vanligast är att bränslefiltret inte b[…]

Hos mig bytte den körjournalen namn till reso[…]

Styrsnäcka Amazon

Samt att man har det där "döl&aum[…]

Fjäderbensbyte V70 -06?

Ska du ta ut hela benet behöver du inte kompr[…]