Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fick följande felbeskrivning från verkstan:
"Slår i kraftöverföringen. Ljudet går inte att lokalisera. Inget glapp i motorfästen, kardan eller axelbussningar som kan orsaka ljudet. Vi avråder från reparation p.g.a av att den kommer överstiga halva bilens värde." 828.- tack och adjö.

Idéer någon? Bilen har gått 25.000 mil.
Kan du förtydliga. Slår det under färd, eller från stillastående, etc
Hur kan verkstaden veta att det kommer överstiga bilens halva värde, när dem inte ens vet vad det beror på?
Vet inte om det löser dina problem men det låter som om det är din awd/kardan spökar.

Jag hade samma på en s60 awd -03, dock small det ganska kraftigt vid kraftig acceleration/kraftöverföring. Lokaliserade "känslan" under baksätet ungefär. Fick på verkstan bekräftat att det är en givare som brukar kunna bli kass. Dock tror jag även att awd´n var rätt kass den med. Nu hade dessutom kardanaxeln havererat helt. Kanske inte så konstigt heller med tanke på problemen och hur nuvarande ägare har behandlat bilen. :roll:
@maxjolle. Tack för tipset. Skall kolla med Volvo-verkstan vad de säger om den teorin. Det som händer är egentligen mer efter motorbroms, vid nytt gaspådrag. Då hugger det till rejält. Låter inte så tokigt med givare som du säger. Återkommer. :)
Villemannen skrev:Kan nu meddela att det hela var ganska enkelt. Laddtrycksgivare till turbon. Kostade någon 1000-lapp + jobb och nu går bilen som en klocka. :D
Gött!
Löjliga priser XC70

Den här kan bli en bra värdemätare […]

EX60

Jag har i alla fall anmält mig som förs&[…]

ok, intressant! Vad det går att krångl[…]

Hmm intressant om ni lyckas med programmeringen..[…]