Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Qaskiz
Har en 850 GLT-93:a, vissa gånger när jag ska få i backen så måste jag köra fram nån cm för att den ska gå i. Likaså ettan kan vara knepig ibland men inte alls lika ofta. Är det lådan som håller på och gå lr kanske kopplingen? Är inte så duktig på sånt här precis :roll:
av Frigge
Låter som att lamellen kärvar på axeln, därav trögheten. För att smörja den måste allafall lådan ner så då bör man ju byta den på en bil med den åldern och säkert även milen.
Användarvisningsbild
av Qaskiz
Ush, vet inte om jag tycker den är värd det hehe. Tycker det är bara problem med den bilen.
Tack för svaret btw :)
Användarvisningsbild
av Pipercross
Ingående axel måste smörjas. Dyrt, men värt det, skall göra det med min, lämnar dock in den då.

/Joakim
av Uninium
Pipercross skrev:Ingående axel måste smörjas. Dyrt, men värt det, skall göra det med min, lämnar dock in den då.

/Joakim
Japp jag hade samma problem med min förut med just 1+back,och uppsmörjningen gjorde sus.
av kaffe_koppen
Har samma problem själv. Finns det inte något sätt o få skiten o lossna från axeln utan att man ska behöva riva ner lådan? Eftersom jag antar att det inte finns ett sådant sätt, ger jag mig genast på nästa fråga: Vad ska man smörja med? Kommer det funka på livstid nu, eller tar det 3 månader så är det likadant igen?
/MVH Steffe
Bromsbelägg byte

Å du kan ju bromsa lite mera fösta tide[…]

I sverige byter vi sällan komplett v&au[…]

Är inte gräns för varning 51mm? nor[…]

XC60 -21 lite frågor

Det orangea visar väl bara att det är ma[…]