- sön 10 nov 2013, 22:27
Jag har lite problem med min V70 -01 i form av usel väghållning och konstiga ljud vid ojämnheter i vägen. Bilen går lugnt och fint upp till circa 80km/h men kör man fortare än så blir bilen genast väldigt ostadig och minsta lilla rörelse på ratten får det att kännas som att hela bilen svajar till vilket gör omkörningar livsfarliga. Jag tänkte först att det kanske bara krävdes en hjulinställning men upptäckte lite senare att det även uppstår ett konstigt ljud från vänster framdäck när man kör över gupp vilket fått mig att misstänka att det är något annat som inte står rätt till.
Det låter ungefär som att det knarrar och det verkar bara härstamma från vänster fram. Det i kombination med svajigheten får mig att tro att det kanske är någon dålig bussning, länkarm eller liknande? Stämmer mina symptom in på något specifikt problem eller kan det finnas flera orsaker?
Det låter ungefär som att det knarrar och det verkar bara härstamma från vänster fram. Det i kombination med svajigheten får mig att tro att det kanske är någon dålig bussning, länkarm eller liknande? Stämmer mina symptom in på något specifikt problem eller kan det finnas flera orsaker?
- By Lövet