Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är det kända befintliga objekt du spekulerar på? Vill du veta mer detaljer om dom så går du in på SKRUVAT som du har i reklam på sidan framför dig. Där loggar du in dig med den aktuella bilens registreringsnummer. Då får du upp en liten ruta som talar om vad det är för en bil. Om du klickar på den rutan så kommer det mycket mer uppgifter, ett 25-tal närmare bestämt som kan vara intressanta att veta. T.o.m så att man kan spara hela bilden med ett skärmklipp för framtida behov.
Ajjemensan. De är en jag känner som har en rostig bil ståendes. inget som ligger på nätet. jag får ta den om jag vill. å då tyckte jag de va synd att varva skiten ur en motor som går helt perfekt ute på isen.

jo självklart är det viktigt att man vet vad man har stoppat i för nått, om det är det du menar. så man inte står med skägget i brevlådan sen, å inte vet vad man ska köpa om nått pajjar.
Eller menar du att de ser så pass olika ut att man bör stoppa i en viss motor från en viss modell?
Nej, FD heter min. (Jag skrev ju att den var trevlig, inte att det var en räser :D ). FB är en annan.
Ska du flytta hela avgassystemet med katt och lambdasond från 940:n till 240:n?
Jahaja! i mä en vx-kam å japsdämpare föf*n ;)

Tänkte ta katten också om det går. men det får bli en senare fråga isf. Viktigaste är att få ihop det så den fungerar tänkte jag.

Sitter och väger på en 240 nu också... Verkar finnas en del ärjade ekipage kvar för småpengar...
Är inget säkert. Ska jag fixa en 240 ~91 blir det massa andra problem med plats osv... men, men...
Tänkte tala om att där fördelaren kommer hamna sitter värmepaketet... Så det kommer inte gå i första taget.. Har letat upp en "nyare" 245:a som jag ska titta närmare på någon dag...

Kan ju vara bra för någon att veta i framtiden också kan jag tänka..
Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och[…]

Är det versionen som ofta benämns som &r[…]

Har antagligen inte hänt något katastro[…]

3G släcks

Gäller detta även årsmodell -21? […]