Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Primus
Nyss hemkommen från ett besök hos Volvohandlaren. Han sa att det idag var en utbildningsdag för försäljare kring hela VEA-programmet. En säljare från denna handlare var iväg och den jag pratade med trodde de skulle få reda på:
- när nästa motor kommer att lanseras
- effekt och förbrukning för hela programmet
- olika kombinationer som kommer att erbjudas fram till och med juni nästa år
Så jag var välkommen in på måndag för att höra lite mer.. :lol: Tror ni det kan vara så bra? Brukar tillverkare säga att i typ maj kommer vi släppa x med y??? Riskerar ju att skjuta upp en hel del affärer...

Edit: Min sista strecksats: När jag tänker efter sa han aldrig att de skulle få reda på när samtliga varianter skulle släppas. Bara tid för nästa motor. Kombinationer fram till juni utan datum.
av riha
Nya modellåret brukar presenteras runt april/maj, första leveranserna brukar vara i juni, det var så jag fick en 2012:a även om jag lade beställning på en 2011: a i april för två år sen.

Jag skulle gärna sett VEA motorn med fyrhjulsdrift inför nästa MY(2015).
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Kommer nog en del inför MY15 som t.ex Ocean race, mer vea motorer, XC90 Classic osv..
av riha
Det är väl inför MY15 som nya XC90 också skall presenternas, eller tror ni det kommer ske senare under 2015?
av para
simonhalmstad skrev:Kommer nog en del inför MY15 som t.ex Ocean race, mer vea motorer, XC90 Classic osv..
XC90-classic kom nyss fast den heter XC90-Tribute nu.
av Primus
Nää, inte har väl någon hört något om D3..? :roll:
av Primus
Bumpar den här. Ingen som hört sett något kvalificerat rykte om D3..? Måste beställa väldigt snart...
av Skruvteknikern
thorella skrev:Nästa stora motorsläpp blir 1420! kommer inget innan dess!! Då kommer även VEA till V40!
Vad menar du med 1420? :S. Min återförsäljare visste inte heller något om ny släpp men påpekade att uppgraderingar i princip alltid har skett vecka 20 eller vecka 46 på volvo, kanske v.20 är något att ställa in sig på, om man dessutom väntar 1-2månader utöver efter det får man en MY2015 :D
Var själv och provade nya D4an idag och den var helt otrolig! Men D3 skulle nog räcka för min del, då det kostar redan för mycket som det är :)
av Primus
Skruvteknikern skrev:
thorella skrev:Nästa stora motorsläpp blir 1420! kommer inget innan dess!! Då kommer även VEA till V40!
Vad menar du med 1420? :S. Min återförsäljare visste inte heller något om ny släpp men påpekade att uppgraderingar i princip alltid har skett vecka 20 eller vecka 46 på volvo, kanske v.20 är något att ställa in sig på, om man dessutom väntar 1-2månader utöver efter det får man en MY2015 :D
Var själv och provade nya D4an idag och den var helt otrolig! Men D3 skulle nog räcka för min del, då det kostar redan för mycket som det är :)
Jag utgår från att 1420 är 2014 vecka 20. Och det stämmer med lite annan information jag har härifrån. Då får det väl bli att knalla iväg till en återförsäljare och beställa en V60 D4 Aut.. :twisted:

Känns lite blandat. En fantastisk bil, men inte den jag vill ha.
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
B230F går fett

Tack så mycket men jag fick ju inte nå[…]

Bakvagn V70 AWD _97

Sprängskiss: https://www.volvopartswebstore.c[…]

Mätarhus