Jockemedkniven skrev:Nej jag har faktiskt inte kollat detta. Men skulle det bero på detta så borde ju felet vara konsekvent så att säga. Gå dåligt hela tiden och inte efter 3-4 minuter. och sen samma sak igen efter varje uppstart eller????
Nepp. Det kan komma och gå, gjorde det på min.
För det första så använder styrboxen olika program beorende på olika faktorer, bl.a. används en vid kallstart, där "choke" och diverse används, för att sedan övergå till en annan när motorn blivit varm. Ytterligare beter sig styrboxen olika beroende på hastighet, varvtal, gasläge, temperatur osv osv.
Dock brukar det kunna finnas någon typ av "regel" när det är tänddelarna som spökar. Min t ex, gick kalas kall, men efter man kört i skaplig hastighet ett tag, och sen sänkte ner till typ 30km/h och lägre varv (under 2k) så gick den apdåligt för att sedan gå perfekt när man kom över ~2k rpm igen. Dessutom gick den markant sämre när det var regnigt ute, vilket är väldigt klassiskt fördelar-fel.
Så kolla över dina tänddelar du, det tar ju ändå bara 5min och är en billig reparation om det skulle vara felet.