Moderator: Moderatorer

Fixat ett stenskott som jag fick för 3 dagar sedan på vindrutan,hos glasmästaren.Blev inge bra sade han,så 100:- kostade det mej.Ingen lust att hosta upp är det 1800:- i självrisk,precis när man börjat deala Volvohandlaren om en ny XC60VEA eller ev en AWD med 5cyl motorn,som Volvo rear just nu. :-O)
Dammsugit (ÄNTLIGEN!!!) skuffen efter att en påse med akvarie-grus gick sönder precis när jag lyfte ur den på soptippen.
Åkt runt med drygt en liter grus utspritt i bagaget i 2 månader nu.

Hade även upp bettan i en lyft för att se om jag kunde få ordning på ljusnivåregleringen. Hoppades att jag skulle bli mer klock på det och få ordning när hon var upphissad istället för att jag skulle behöva krypa under men allt ser normalt ut även om jag inte riktigt kan rubba själva armarna för justeringen. Lutar åt att Upplands Motor får ta en titt på det vilket innebär att bygget av avgassystem får vänta.. :evil: :(
Användarvisningsbild
av börne
Trots 9gr & ingen risk för halka än på ett tag som det känns i alla fall la jag på vinterhjulen idag, mest för att kolla så det inte fanns obalans osv då det är "nya" begagnade hjul så man har ju ingen koll. Lättare att få tid att fixa eventuella problem nu INNAN första halkan slår till & alla ska in & byta osv. Men det fanns inget alls att klaga på :D

Så bara att tuta & köra & nu är man redo för vintern, ska ju ändå göras nån gång & det är ju faktiskt november.
Användarvisningsbild
av Kompe
Besiktigat bilen :D Helt okaaj resultat!
1-2.Ingen handbroms/bromswire av (höger)
3.Spindelled vänster fram.
4. Hastighetsmätar'n :evil: Som har funkat skitbra i ½ år sen jag lagade den, fungera skitfint till besiktningen.
Fungera skitfint efter besiktningen också men inte under själva besiktningen >.< Så sur man blir på såna skit grejer som alltid fungerar annars men inte just då när bilen är nervös... :-(O) :roll: :wink:
Men men då rullar den ju en månad till :mrgreen: :-)-)
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 1912

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&[…]

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]