- tor 24 okt 2013, 19:34
bjompa skrev:Haha ja de va ju precis de ja va ute efter..Om vi bara tar det senaste så om bilen som ligger för att köra in i rondellen om han blinkar ut så har jag honom som blockerare så att jag kan hinna köra ut i rondellen innan den som kommer bakom honom hinner in och köra på mig, han ligger liksom i vägen och ger fri lejd för mig in. Inga 2 meter då utan fri lejd, kanske fem meter.
Ja vet inte vart du bor men de låter lite som att du befinner dej i Tokyo typ.
Nu kanske ja inte menade att du skulle åka 3min tidigare utan typ en halvtimme eftersom de är en sån enorm rusning där du bor. Åker du då 30min tidigare så borde du hinna stanna även i de små rondellerna å kanske inte vid första bilen utan kanske tredje, fjärde hinna uppfatta att de va en gul lampa som blinkar å då kan du åka.
Sen vet ja inte om de spelar så stor roll om du kan dina rondeller i sömnen eller inte, de är inte heller de ja menade med att du skulle hinna se dej omkring. De kan ha vart, om du tänker efter lite, så att ja menade att om du åker tidigare så hinner du stanna i rondellerna å se dej för.
Ja vet inte de ja men vart du upprörd för att ja inte mjäkar med å tycker att kurvljusen är dumma?
Du får gärna tycka att ja är elak å en mobbare eller vafan du vill. Men på dej så låter de som att du har fruktansvärt bråttom ut i varje rondell, eftersom du ska trycka dej ut trots att nästa bil ligger, som du skrev, 2m bakom.