Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Camel
Befinner mig i Helsingborg idag. Stormen Simone har just börjat svepa in och redan har det blivit stor förödelse. Det blåser friskt ute. Tak på större byggnader har blåst ned. Träd faller. Mycket skräp, soptunnor, etc. blåser fritt omkring. Trafikskyltar och lyktstolpar viker sig i vinden. Många affärer i Väla centrum har stängt. Enligt nyheterna är många utan ström. Vi får se hur det utvecklar sig.

Bild
Användarvisningsbild
av lilleman
Mitt garagetak är på väg av och ett fönster har blåst in på ett av uthusen :-(O)
Hoppas ni andra klarar er helskinnade :)

Med vänlig hälsning/Roger
Användarvisningsbild
av joel80
Jag är förvånad över hur långt in i landet den tar sig med bibehållen kraft.. Det är ju nästan så att klass3-varningen är tvärs igenom landet!
Här uppe i Gävle blåser det dock minimalt och kommer nog inte bli mer än ett vanligt regnoväder när det drar förbi.

Tur i oturen att det inte samtidigt är 0-gradigt så stormen skulle gett ifrån sig ett par dm blötsnö.
Användarvisningsbild
av Vojje
strömmen gick, för 10 sek (omkoppling?). Typiskt. Nu måste man ställa klockan igen. En dag efter vintertiden.
Hmm, ett fuskspröjs ramlade ner. Attans :wink:
Användarvisningsbild
av pcdoktor
har varit utan ström sedan 18.00, träden har lagt sig över vägarna unt omkring oss o tak har blåst av, tåg,flyg,buss är eller har varit avstängt
Användarvisningsbild
av joel80
Var bor du??
Användarvisningsbild
av Camel
I skåne har stormen lugnat sig. Men det har verkligen blåst rejält. I Kronobergs län där jag bor har det också blåst mycket. Den fulla vidden av förödelsen visar sig först i morgon när dagsljuset kommer åter. Hoppas det inte är allt för illa och att alla klarat sig helskinnade.
Användarvisningsbild
av taxi
Jag kommer ihåg när Gudrun slet träden av berggrunden i Virsbo, några mil norr om Västerås. Fast nu när jag skrev detta blev jag osäker, det kan ha varit en lokal liten virvelvind. Respektingivande i vilket fall.
av PTV
Lite småkul i stormen när jag faktiskt trotsade blåsten och vandrade ut en runda sent i går kväll där några personer höll på med att baxa runt ett stort plåtföremål mitt på vägen.Visade sig vara ett stort klädinsamlingsskåp i plåt som faktiskt är riktigt tunga som vinden fått tag i och slängt tvärs över en korsning.Som tur var så hade det inte träffat vare sig folk eller annan egendom men var ju ett klart bevis på hur stark det blåste. :???:

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.o[…]

244 - Bälte bak

När jag satte rullbälte bak på 144[…]

Trögstyrd V70 trots ny servopump

Kärvande rattaxelknutar är väl en k[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]