- fre 25 okt 2013, 22:40
Har haft det på en C30 men kommer inte köpa det igen, vänder på frågan, varför vill du inte ha "vanlig" solskyddsfilm?
Solarplexius är inte speciellt billigt och kan skramla/bli immigt/omöjligt att ha på bakdörrar om man vill kunna använda fönsterhissarna.
Färgen på de jag hade var kopparfärgade, var lika mörka som 80%-ig solfilm om man tittar ut, se inte lika snyggt ut i alla vinklar utifrån, man ser att rutorna är helt klara och ibland gav plexiglaset innanför rutan reflexer, såg konstigt ut.
Är det demonteringsmöjligheten du vill åt, köp färdigskuren/borttagbar film av en annonsör på Blocket för 6-700kr. Lätt att sätta på själv då den inte har klister, funkar som matfolie - blöt rutan och pressa bort vattnet, låt torka lite innan du kör fönsterhissarna. Rivs bort på 5min.
Enda nackdelen - en del filmer kan vara lite ojämna i tjockleken, ser lite oskarpt ut inifrån.
Men det är inte svårt att skära denna själv heller, lägg den på rutans utsida och klipp, testa tekniken genom att göra en ruta med en Biltemarulle för 89kr, inte hela världen om det misslyckas, en rulle räckte till fem rutor på min V50.
Biltemas är i mörkaste laget, men jag hittade även 55%-ig på nätet