Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av donkii
andreas_lofgren skrev:Om inte någon ens ska sitta i baksätet kan jag inte förstå poängen med Superben. Komfortmässigt ligger den i övrigt som en vanlig Golf.
Åker ju bilen mestadels själv om vi inte ska iväg nånstans med "familjen" bestående av sambo och hund, så baksätet kommer inte att användas flitigt direkt. Nya Golfen har vuxit en del så nu är den bara 2cm kortare än sin storebror Passat.
Med ekonomin menade jag just andrahandsvärdet, som normalt är en tråkig historia med Cittra. Om valet nu står mellan Skodan och Cittran så känns det ganska enkelt. Du skrev ju i början att en prio är komfort, så då är väl valet klart. Sen hamnar du ju i ett sällskap av bilägare som säkert har en del utbyte om ni träffas på parkeringsplatsen. Är man bilintresserad så är även det en rolig del av bilägandet.
av donkii
Exquattro skrev:Med ekonomin menade jag just andrahandsvärdet, som normalt är en tråkig historia med Cittra. Om valet nu står mellan Skodan och Cittran så känns det ganska enkelt. Du skrev ju i början att en prio är komfort, så då är väl valet klart. Sen hamnar du ju i ett sällskap av bilägare som säkert har en del utbyte om ni träffas på parkeringsplatsen. Är man bilintresserad så är även det en rolig del av bilägandet.
Visst kan det vara så :) Men jag tror inte Skodan har så mycket bättre andrahandsvärde då det kommer en ny Alldrive modell inom 3-6mån.
Dock tror jag att C5an kan hålla helt ok med tanke på att det är en fullmatade 2,2HDi och det kryllar inte direkt av dem kontra de lite vanligare diesel cittrorna :)

Fast är det också så med dem som kör C5a? Att man står och snackar med varandra på ICA parkeringen :) ?
Skulle tro att man delar en baguette och snackar hydraulik-tankar utanför ICA, ja. Det är väl ett typiskt entusiastmärke, fast såklart är väl inte alla freaks men troligen större sannolikhet än om du kör Volvo eller Skoda. Jag tycker det är ett kul inslag i bilägandet, jag kör ju även Miata på fritiden och där är det en väldig sammanhållning Miataägare emellan med vinkningar o snack :) .
Problem med trafikinformation RTTI

Igår såg jag i alla fall trafikinforma[…]

Hackandet är tyävrr fortfarande när[…]

Stötdämpare bak

Om du meckar dit något som är lite anno[…]

I dag fungerade det någon timme för att[…]