Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rojo8515
Jag hade en hyrbil med nya instrumenteringen i veckan. Gillade inte att hastigheten visas med siffror, går det att ställa om så det blir en "vanlig" hastighetsmätare istället?

Provade att försöka ändra i några menyer utan resultat.

Om det går att byta varvräknaren mot hastighetsmätare, utgår varvräknaren helt då eller visas varvtalet med siffror istället?

Lustigt att instrumenteringen gör så mycket av känslan i kupen, men jag njuter verkligen av att få se en trivsam instrumentbräda. Och då vill jag gärna ha visarinstrument istället för en "badrumsvåg". Fast jag kan nog klara mig utan varvräknare.
av PFA
Intressanta frågeställningar. Stjäl tråden lite och fyller på med frågor.

Antar att du syftar på det som kallas "Digitalt kombiinstrument med 8" TFT skärm" och som ingår i teknikpaketen? Jag kommer att få detta i min XC60 som är en BE PRO, men vet inte heller exakt hur det fungerar. Har aldrig testat det i realiteten så man har kanske köpt grisen i säcken. Men olika färgteman och layouter ska väl gå att välja, och upplägget är olika beroende på vilken modell det är har jag för mig (olika färgteman t ex).

Vore intressant att få en bra redogörelse och pedagogisk förklaring till hur det verkligen fungerar. Diskussioner på forumet indikerar att ganska många är negativa till det här. Är det verkligen så illa? Är det designen eller funktionaliteten ni besväras av? Finns kanske tom de som tycker det är bra rent utav? :)

Jag har förhoppningar om att det kommer att kännas fräscht och modernt...och naturligtvis pedagogiskt upplagt. Frågan är om Volvo genom framtida mjukvaruuppdateringar kommer att kunna uppdatera befintliga bilar på olika sätt?

Konstruktiva kommentarer tack :)
av Ronne
Kolla på youtube , där finns många klipp upplagda hur det ser ut å funkar. Sök på exempelvis " volvo active tft display " så hittar ni lite info.
Jag gillar designen på den nya displayen , en anledning till att jag köpte ny bil.

/Ronne
Det såg ju bra ut på filmen, går alltså att ändra i tre olika varianter. Får prova nästa gång jag hyr en bil. Fast vad jag förstår ingår inte alla funktionerna i baspaketen, GPS måste väl köpas till och adaptiv farthållare och varning för vinglig körning samt P-hjälp är väl alla olika tillägg?

Behöver hastighetsmätaren verkligen vara graderad till 260 km/h kan jag undra :-)
Prova att trycka två gånger på knappen längst ut på blinkersspaken så ändrar du enkelt tema, finns tre att välja på, själv föredrar jag 'Elegance' då har du varvräknare, 'vanlig' hastighetsmätare och tempmätare samt tillgång till funktionerna i färddatorn.
Jag kör mest på Performance. Gillar att ha varvräknaren tydligt i synfältet. Jag växlar i bland till Elegance, och när frugan lånar bilen så lägger hon in Eco-läget...
Problem med trafikinformation RTTI

Igår såg jag i alla fall trafikinforma[…]

Hackandet är tyävrr fortfarande när[…]

Stötdämpare bak

Om du meckar dit något som är lite anno[…]

I dag fungerade det någon timme för att[…]