Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pd
Bytte länkarm v sida maj 2012 efter att fått en 2a på bes kulbulten tokglapp. biltema hade verkligen bra pris 499 kr. så det blev en biltemas länkarm monterad. 17mån och 1100mil senare är kulbulten glapp igen :-O) .som farsan sa köp billigt köp dyrt Pd
av Turbo-Fredde
Det är bra att det startas en tråd till så riktigt många ser vad det är för trafikfarligt skit de säljer.
Men 1100mil är ganska långt 200mil och ner slag i besiktningen är rekord.
av SubMarine
Bara att reklamera. Jag hade samma problem med länkarmar köpta från annan firma efter att mina hade suttit på bilen i 1.5 år och 1800 mil och damaskerna var då helt sönderspruckna. Min reklamation godkändes.
av Tommty
Pd skrev:nu sitter en ny länkarm på bilen. känns stabilt (biltema) :lol: få se hur länge den håller
du verkar ju vara helt mupp om du tänker sitta här och gnälla på biltemas leder och hur dåliga dom är om DU FORTSÄTTER köpa där.
av *pettson*
Turbo-Fredde skrev:Det är bra att det startas en tråd till så riktigt många ser vad det är för trafikfarligt skit de säljer.
Men 1100mil är ganska långt 200mil och ner slag i besiktningen är rekord.
Visst är det självklart så. Dom lyckas kränga endast trafikfarlig skit för en fruktansvärt massa pengar per år och ändå ökar inte olyckorna med tekniska problem som anledning. Ja det är förbannat lurigt det där med kvalitet. Trots att volvo söljer sina saker för dubbla priset eller mera, eller autoexperten eller andra.. Så förekommer dom alltså inte mindre som anledningar. Eftersom jag omsätter lite delar per år och mina vänner med mej. Så kan jag tryggt berätta att alla företag, orginal inkluderat saluför skitdelar som har en kalkylerad livstid. Likväl håller det inte alltid ens ett år. Ett tips i övrigt är att det finns en spec från fabrikant av fordonet med tillåtet glapp i kulleder. Medans sbp hittat på en egen regel som i princip innebär nolltolerans på samma sak. I det läget har biltillverkaren rätt, men sbp kan inte mäta det så man dömer ut allt.

Givaren sitter fastskruvad på kontaktrullen.[…]

Airbag

Hur åtgärdar man det?

Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]