Turbo-Fredde skrev:Det är bra att det startas en tråd till så riktigt många ser vad det är för trafikfarligt skit de säljer.
Men 1100mil är ganska långt 200mil och ner slag i besiktningen är rekord.
Visst är det självklart så. Dom lyckas kränga endast trafikfarlig skit för en fruktansvärt massa pengar per år och ändå ökar inte olyckorna med tekniska problem som anledning. Ja det är förbannat lurigt det där med kvalitet. Trots att volvo söljer sina saker för dubbla priset eller mera, eller autoexperten eller andra.. Så förekommer dom alltså inte mindre som anledningar. Eftersom jag omsätter lite delar per år och mina vänner med mej. Så kan jag tryggt berätta att alla företag, orginal inkluderat saluför skitdelar som har en kalkylerad livstid. Likväl håller det inte alltid ens ett år. Ett tips i övrigt är att det finns en spec från fabrikant av fordonet med tillåtet glapp i kulleder. Medans sbp hittat på en egen regel som i princip innebär nolltolerans på samma sak. I det läget har biltillverkaren rätt, men sbp kan inte mäta det så man dömer ut allt.