- tis 22 okt 2013, 23:28

Men bort kom hjulet och nu kör jag utan låsbara hjulbultar... Ska ändå byta sommarfälgarna snart med. De kanske rullar nästa sommar också om däcken vill, men sen blir det nya kompletta hjul... Volvo original Modin 18" blir det då!
bem skrev:Lite off topic men plasti dip (spray?) på fälgarna - har du gjort det för att det är "snyggt" eller för att skydda aluminiumfärgen därunder från att "flagna" (som är vanligt att det blir på alufälgar efter några säsonger i vätan/salt), eller bägge anledningarna kanske?Mest faktiskt för att få vinterfälgarna lite "tuffare/snyggare"... Naosfälgarna är väl egentligen inga höjdare annars. Köpte nya vinterdäck och passade då på. I våras fick jag lämna in bilen till Volvo så de kunde hjälpa mig att få bort en låsbar hjulbult på höger fram som fastnat. Drog sönder adaptern på sista däcket när jag skulle ha bort vinterhjulen... beställde en ny från Tyskland via Wheellockkeys hemsida... drog sönder det fanskapet också... lämnade bilen till Volvo så de fick misshandla bort bulten... tyvärr fick sig fälgen en del av denna misshandel också, två större djupare hack/repor... De syns nu med om man tittar ordentligt, men inte lika tydligt (på håll iaf...)
/Bo

Men bort kom hjulet och nu kör jag utan låsbara hjulbultar... Ska ändå byta sommarfälgarna snart med. De kanske rullar nästa sommar också om däcken vill, men sen blir det nya kompletta hjul... Volvo original Modin 18" blir det då!

Volvo XC90 D5 AWD R-Design - Electric Silver Metallic - MY12
Tidigare:
Volvo V70II D5 - Momentum - Black Stone Solid - MY11 - Polestar
Volvo V70II 2,0F - Momentum - Black Sapphire Metallic - MY09
BMW 330i - Silver Metallic - MY01
Tidigare:
Volvo V70II D5 - Momentum - Black Stone Solid - MY11 - Polestar
Volvo V70II 2,0F - Momentum - Black Sapphire Metallic - MY09
BMW 330i - Silver Metallic - MY01