Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Volvo855ftw
Hej

Har funderingar om att byta bort min 740 Gl - 88 mot en Volvo 855 t5- 95 italien import.

Volvo 740.

Endast 5 ägare, egentligen 3 ägare då det har varit 3 ägare inom samma familj. Bilen är gräddvit med gråa tygstolar och har endast rost under hjulhusen, allting fungerar på den, underredsbehandlad, servad med både olja och kamrem, spännrulle, nytt avgassystem efter katalysatorn. Annars ser den ut som en helt vanlig original 740 fast med dimljus fram och extralysen bakom grillen. Bilen har varit " gubbkörd " och växellådan samt bakaxeln mår bra. Bilen har gått 25000, jag har sommardäck på 5 mm och dubbdäck på 7 mm som han inte får med.

Volvo 855.

Bilen har 7 ägare importerad 1998, bilen är olivgrön med beige skinnstolar, knappt någon rost förutom lite på bakluckan, ägaren säger att motorn och automatlådan, turbon fungerar bra men det kan man aldrig vara riktigt säker på. Bilen har gått 28000 mil servades med kamrem 23000 mil och olja för 800 mil sedan. Bilen har lackerade kofångare samt lister i samma färg som bilen. En skiva är skev bak, den har v70 bakljus.
Och jag får med sommardäck med ungefär 4 mm kvar, dubbdäck med ungefär 4 mm och odubbade med 3 mm och 1000 kr.

Säg vad ni tycker ge gärna tips och egna åsikter !
Användarvisningsbild
av SvenB
Varför byter han/hon en 850 mot 740?
Användarvisningsbild
av SvenB
Vet du det, eller tror du det? Om man skall ge TS råd så måste man VETA det.
Användarvisningsbild
av SvenB
Att jag undrade var för att det stod att en skiva var skev och att ägaren sade att "Motorn, automatlådan och turbon var bra". Bilen kunde ju vara okörbar eftersom man säger sådana saker för att provkörning är omöjlig.
av rid54
Känner du 850-ägaren? Jag tycker det låter som att man vill skeppa iväg problem. Skulle själv inte byta.
av Uninium
Ja nog för att 850 inte är nån
av roh66
SvenB skrev:Vet du det, eller tror du det? Om man skall ge TS råd så måste man VETA det.
SvenB,jag svarade på ditt inlägg! Rätt av dig,det blir otydligt. Bättre å "citera". :wink:
Backljus

Har du sökt om trådar som berör ba[…]

:-) https://youtu.be/nzAqnMx-Q2Q?si=uXCYWc7AGC[…]

Volvo car UX

Jag saknar fader funktionen för högtal[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Varför i helvete har tempen på b&ari[…]