- ons 23 okt 2013, 20:17
#798550
Inte helt lätt att klämma i hop slangarna så det blir tätt men det går å andra sidan så är det inget större bekymmer att tömma systemet heller men visst tid sparar det.
Estetiken har ju som bekant många vinklar och jag valde just Volvos lösning därför att jag anser den både snygg och praktisk.
Sen har vi funktionen, när fjädern till det lilla locket lägger av så packas inte eluttaget med snö och is när det sitter infällt på sidan och locket stängs av sig självt.
RSport skrev:oldtimersmc skrev:En brasklapp som det finns med Volvos Originalsats (Calix), är placeringen av kontakten för intagskabeln. Man får leta efter fulare placering. Enligt Volvo ska man montera den på vänster sida på stötfångaren, just framför hjulet.bem skrev:Hej,Jag hade ett sådant kitt i min skrotade V70My 10 BC1205 alltså en 5A den har en ingång och en utgång.
Jag frågade Calix ang att ha Calix elektrisk motorvärmare och Calix batteriladdare samtidigt i en V70 och de svara:
För att Volvo inte har tagit fram något kit för laddare i kombination med elektrisk värmare skriver de så [Kan inte kombineras med Volvos batteriladdare]. Det går utmärkt att kombinera laddare med elektrisk motorvärmare även i en Volvo.
Med vänlig hälsning
Teknisk support
KG Knutsson AB
Inga problem allstå.
/Bo
BC1206 och 1207 har endast en ingång och det är just den modellen som Volvo envisas med att sälja, men som jag skrivit tidigare så går det även att använda den om man köper till en grenkontakt.
Att montera en uppsättning motorvärmare kupékontakt och laddare är en grannlaga uppgift och tar en djävla tid om man skall ligga på golvet och jobba ( det finns en väldigt fin beskrivning på volvositen (sök på tillbehörskatalog) där finns en välillustrerad beskrivning och köp Volvos satts något dyrare men det är det värt.
För en hyffsad amatör så tar det en rejäl dag att göra det på en diesel.
Personligen så tycker jag att det är betydligt snyggare och diskretare att montera kontakten, i det övre vänstra hörnet, på den nedre frontgrillen.
Finns fästkonsoller från Calix, som möjligör alternativa placeringar.
TIPS!!!!!!!!!
Enligt Volvos mont. anv. så ska man tömma kylsystemet innan monteringen av motorvärmaren. Ta istället och kläm ihop slangarna till oljekylaren, där slangvärmaren skall kopplas in, då slipper man tömma hela kylsystemet.
Inte helt lätt att klämma i hop slangarna så det blir tätt men det går å andra sidan så är det inget större bekymmer att tömma systemet heller men visst tid sparar det.
Estetiken har ju som bekant många vinklar och jag valde just Volvos lösning därför att jag anser den både snygg och praktisk.
Sen har vi funktionen, när fjädern till det lilla locket lägger av så packas inte eluttaget med snö och is när det sitter infällt på sidan och locket stängs av sig självt.
Amazon 61,142 -68, ols98-cab69, Diplomat Cope-66!! 544 Sport -65 144-69 164E -73,264F -76,P1800 67,BMW, 740 85 745 88 745GLT90 V70LT 99 V70lt 02 Delta88 cab 455 70 Mustang GT Cab-05 V70 2.4d my10 x 2 och my12 d3 v90 t5 17 xc70 d5 2015