Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Uninium
Nu var det nåt år sen jag gjorde det, men har för mig att plasten sitter med torxskruvar. Och tätningslisten är det bara att dra upp.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Främre.. Menar du då den stora bussningen som staget går till, eller det under växellådan? Jag antar att du menar den stora nu, och jag antar även att du köpte en orginal bussning.
Denna bussning är duktigt jobbigt att byta om man inte har tillgång till en press/ett stort skruvstäd. Det många inte tänker på dock, är att hålet är konformat. Det är lite större på höger sidan(sett framifrån) än vänster. Bussningen ska alltså pressas in från höger.

Själv köpte jag poly-bussning som enligt uppgift ska vara något mindre än orginal, och därmed lättare att montera... Om det är sant så skulle iaf jag inte få dit en orginal bussning :roll:
Trodde aldrig jag skulle få dit poly-bussningen, men då hade jag varken press eller stort nog skruvstäd att ta hjälp av. I slutändan var jag tyvärr tvungen att fila den vänstra delen av bussningen(poly-bussningen är 2-delad), så den blev konformad, då det gick det att få i den.
av Uninium
Satte i en poly-bussning för att jag hade hört att det skulle vara så läääätt. Jo tjena,för en annan som inte har ett garage att vara i och en massa bra att ha saker på hyllan är det en helt annan femma.

Gjorde som dig Lucif3r och filade ner kanten på ena halvan av bussningen och då gick det till slut.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
unlock26 skrev:Gjorde som dig Lucif3r och filade ner kanten på ena halvan av bussningen och då gick det till slut.
Skönt att jag inte är ensam om det :lol: Tänk om man ändå hade verktyg till allt :roll:

Oj hoppsan, jag slet tydligen av en handbromswire […]

Har iaf luskat ut att den från och med &arin[…]

Hissade upp bilen. Båda sidorna är lite[…]

Mercedes nya batteriteknik gav elbilen 120 mils r[…]