NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kimmen90
Gjorde 17K-mila servicen på min 1.8f igår och åkte då runt på div ställen och kolla på olja. slutade med Mekonomen då de rekommendera Magnatec 5W-30 A5 för min bil. Men 20% på ord-pris så slog jag till. Kollade efter jag tömt bilen på olja och monterat nytt oljefilter att oljan skiljer sig mot vad som står på dekalen under huven.

På dekalen står det Castrol WSS-M2C-913-B och på dunken står det WSS-M2C-913-C. Något som kommer att ställa till det för mig ?

Någon annan här som kör på Castrols Magnatec olja?
Det är rätt olja. Det var den som verkstaden hällde i min 1,8F. "Min" verkstad (auktoriserad Volvoverkstad) använde Castrol förut, men har bytt till Magnatec.
Bortgjord, jag alltså. Helt riktigt förståss. Det är Castrol som tillverkar Magnatec. Det som verkstaden hällde i förrut var Castrol SLX.
https://oeldepot24.de/motoroel/motoroel ... liter.html den här har jag spillt i en C30 1,8F när jag bytte olja på den här i höstas, tycker ju att den skulle vara ok. Fordmotor och allt ;-) Priset gjorde det inte sämre, passade på att beställa lite Castrol 0w-30 till V70:n samtidigt ;-)

Från en "kompis" :-D ✅ Du har a[…]

Har dykt upp ett par lågprisbilar till nu.[…]

Men för alla behörigheter gäll[…]

Går den i fem sekunder för att sedan st[…]