- sön 13 okt 2013, 21:15
#795629
Att borra ett hål genom partikelfiltret låter inte som en bra idé.
Jag rengjorde och smörjde upp EGR-ventilen på min 2.0D i förra veckan plus den årliga servicen för en tid sedan, nu drar den ca 0.55 l/mil.
Jag kikade runt på detta forum och letade efter tips om rengöring av partikelfilter och fann länk till denna produkt som jag fann lite intressant
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web. ... qcaut.html
Någon som testat den?
På denna sida kan man se hur det går till
I slutet av processen skall man köra motorn en stund och rensa filtret, det ryker rätt bra från bilen när sotpartiklarna följer med ut.
Hur dåligt är detta ur miljösynpunkt??
Jag rengjorde och smörjde upp EGR-ventilen på min 2.0D i förra veckan plus den årliga servicen för en tid sedan, nu drar den ca 0.55 l/mil.
Jag kikade runt på detta forum och letade efter tips om rengöring av partikelfilter och fann länk till denna produkt som jag fann lite intressant
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web. ... qcaut.html
Någon som testat den?
På denna sida kan man se hur det går till
I slutet av processen skall man köra motorn en stund och rensa filtret, det ryker rätt bra från bilen när sotpartiklarna följer med ut.
Hur dåligt är detta ur miljösynpunkt??