NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ThomasT
RödC30 skrev:
Här finns en video för frambromsarna, enda som skiljer bak är att kolven måste skruvas in.
Tänk vad jag ogillar bristen på pallbockar, undrar om killen på filmen har funderat på vad som händer ifall domkraften skulle glida undan medan han har huvudet och delar av bålen i hjulhuset ovanför bromsskivan... :???: Men i övrigt - ganska bra film. - tackar!
Det står en pallbock bakom domkraften.

.
Användarvisningsbild
av ThomasT
dieselputte skrev:
ThomasT skrev:
Tack!

Ingen fastrostad liten låsskruv till skivorna mao, skönt....

.
Jo, jag tror det sitter en eller 2 skruvar, så en slagskruvmejsel behövs kanske. Jag har inte bytt skivor på min bil än.
Jag packade precis upp mina skivor för att kolla, och det finns inga hål för några skruvar.

.
Användarvisningsbild
av Perra83
ThomasT skrev:
dieselputte skrev:
ThomasT skrev:
Tack!

Ingen fastrostad liten låsskruv till skivorna mao, skönt....

.
Jo, jag tror det sitter en eller 2 skruvar, så en slagskruvmejsel behövs kanske. Jag har inte bytt skivor på min bil än.
Jag packade precis upp mina skivor för att kolla, och det finns inga hål för några skruvar.

.
Inga hål för några skruvar i skivan i filmen heller. Men visst brukar det vara det? Ja vet nån Audi har jag sett saknar lås skruv för skivan men alla andra har du en el två skruvar av olika slag.
av dieselputte
Blanda nog ihop skivans utseende med Peggan som jag bytte ut en skiva på i juni.

Ett till tips: Fetta in baksidan på den nya bromsskivan med aluminiumpasta så lossnar den lätt nästa gång den skall bytas.

Hej alla, Vet folk här om skillnaden mellan […]

"Limp home mode" ?

Samma visa idag igen ! :mad: Bilen svarar inte p&a[…]

Det var även 16 år sedan som kamremme[…]

Polestar 5

Snygg och snabb bil, men jag tror Polestar kommer […]