Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bothner
Nää det e inte så kul med dessa personligheter som inte kan vara vuxna nog att erkänna att dom mår piss! Klassikern jag haft är en tjej som febrilt i höger bak sitter och, som det verkar, storstädar sin ryggsäck. Allt var urstädat och man undrade vad var hon ute efter, jo att totalspy i sin egen ryggsäck!!
Jomen det var ju i alla fall bussigt att inte kvadda bilen...
Jag frågade varför hon inte sa till att hon behövde lufta sig lite.. "Jag stannar varsomhelst om någon behöver spy" Nää det var så pinsamt..
Det blev ju inte pinsamt nu heller..
Eller fina familjen från Djursholm som har "världsrekordet" på 5 pitstopps från Ekerö till Fina gatan. Men bilen klarade sig...

Det är bara det att man har inte lust att lasta in alla options för kundernas skull utan i så fall för Min skull som arbetsplats. Men Galon är lite väl mycket öststatsstandard för min del. Så optimalt vore en vent stol till pappa.[/img]
Användarvisningsbild
av Bothner
Nää det e inte så kul med dessa personligheter som inte kan vara vuxna nog att erkänna att dom mår piss! Klassikern jag haft är en tjej som febrilt i höger bak sitter och, som det verkar, storstädar sin ryggsäck. Allt var urstädat och man undrade vad var hon ute efter, jo att totalspy i sin egen ryggsäck!!
Jomen det var ju i alla fall bussigt att inte kvadda bilen...
Jag frågade varför hon inte sa till att hon behövde lufta sig lite.. "Jag stannar varsomhelst om någon behöver spy" Nää det var så pinsamt..
Det blev ju inte pinsamt nu heller..
Eller fina familjen från Djursholm som har "världsrekordet" på 5 pitstopps från Ekerö till Fina gatan. Men bilen klarade sig...

Det är bara det att man har inte lust att lasta in alla options för kundernas skull utan i så fall för Min skull som arbetsplats. Men Galon är lite väl mycket öststatsstandard för min del. Så optimalt vore en vent stol till pappa.
Användarvisningsbild
av camaro69
Ja, du har rätt CarMan.

Vi talar om hans arbetsplats. Självklart skall en "taxibasse" som tillbringar många timmar i sin bil ha det så bra som möjligt.

Men det finns en annan poäng: Att kunna erbjuda kunderna en ren fräsch och proper bil.
Jag väljer bort en "schabbig" bulle, utan sätter mig i en fräsch bil från ett seriöst taxibolag.

I trådskaparens första inlägg kan man få uppfattningen att var och varannan kund vomerar i bilen.

Övervägande delen av kunderna torde väl vara renliga. Eller?

Fyllesvinen kan ju åka med polisen eller också kan dom traska hem.
Användarvisningsbild
av _Rick_
Hör med Volvo. De kanske kan göra en specialbeställning.

Innan man kollar nåt annat alltså. De måste ju fatta att en Taxi har andra krav än andra.
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag tror att en spacial beställning är lika svårt att fixa som at välja vilka saker som ska ligga i en aladinask (gå till närmsta matbutik o fråga om dom kan skaffa en specialbeställd alladinask)
Användarvisningsbild
av halla
borde juh gå att köpa som reservdel.
eller måste man byta hela inredningen när förarstolen går sönder?
Användarvisningsbild
av CarMan
halla skrev:borde juh gå att köpa som reservdel.
eller måste man byta hela inredningen när förarstolen går sönder?
klart stolen går att plockaihopp sommreservdelar. men jag tror inte du får den att fungera i bilens elsystem.

bättre göra tvärtom. köpa en bil med deta o sen byga bort övriga stolar
av ljungström
NCR skrev:Du får väl beställa med ventlation och sedan skaffa galonöverdrag som du kör med på helgerna? :)
Håller med. En skräddarsydd överdragsklädsel i något lämpligt material måste väl vara en hyfsat smidig/billig lösning.
Användarvisningsbild
av CarMan
ljungström skrev:
NCR skrev:Du får väl beställa med ventlation och sedan skaffa galonöverdrag som du kör med på helgerna? :)
Håller med. En skräddarsydd överdragsklädsel i något lämpligt material måste väl vara en hyfsat smidig/billig lösning.
nej sånt skit. man köper väll själva klädseln som reservdel o väljer en snarlik uten perforeringar

Ytterknut bytte jag på plats när jag i[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och p[…]

Magnetkoppling AC

Någon som har tips om hur jag får bort[…]

Byta stereo...

Hej, har en s40 2004, med orginal cd samt kassett[…]