Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FBeckius
Vilken återförsäljare har du varit hos. Pratade med Upplands motor och de sa att det inte gick att beställa XC60 D4 FWD just nu.....
av PFA
FBeckius skrev:Vilken återförsäljare har du varit hos. Pratade med Upplands motor och de sa att det inte gick att beställa XC60 D4 FWD just nu.....
Undrar detsamma.
Hade bokat möte idag, men eftersom informationen från Volvo är försenad (ska nu komma till fredag är det sagt) så kan ÅF inte bygga bil och därmed inte ge någon offert i nuläget.
Senast redigerad av 1 PFA, redigerad totalt 0 gånger.
av FBeckius
PFA skrev:
FBeckius skrev:Vilken återförsäljare har du varit hos. Pratade med Upplands motor och de sa att det inte gick att beställa XC60 D4 FWD just nu.....
Undrar detsamma.
Hade bokat möte idag, men eftersom informationen från Volvo är försenad (ska nu komma till fredag är det sagt) så kan
ÅF inte bygga bil och därmed inte ge någon offert i nuläget.

Precis. Jag kunde inte få någon offert. Däremot bekräftade säljarn det här med business edition II
av Loomastic
Svaret jag fick på frågan "när kommer en xc60 med ny d4 kunna levereras om den beställs idag?" på Bilia var "Preliminärt i februari."
Användarvisningsbild
av Perra83
Loomastic skrev:Svaret jag fick på frågan "när kommer en xc60 med ny d4 kunna levereras om den beställs idag?" på Bilia var "Preliminärt i februari."
Så länge :shock:

Då vill man nästan vänta tills det går att beställa MY15 eller få MY14 till bra pris.
Användarvisningsbild
av SvenB
Volvo kanske också har lyssnat på motorjournalisterna, att det skall gå dåligt för Vovo Personvagnar och dragit ner produktionen. När verkligheten inte blir som journalisterna sagt, tar det väl en stund att "varva upp".
av Sharkbait
Loomastic skrev:Svaret jag fick på frågan "när kommer en xc60 med ny d4 kunna levereras om den beställs idag?" på Bilia var "Preliminärt i februari."

Detta låter sjukt.

Vid den tidpunkten lär man få en MY14 till bra pris eller så börjar MY15 vankas snart . . ..
av Tflex
Beställde i slutet på juni & nu har det äntligen börjat hända saker på minvolvo.se.
För 2 veckor sedan hoppade bilen fram till steg 7, dessvärre har den stått still där i 2 veckor.

Men nu måste det väl ändå vara nära!?

Vilken roll har svänghjulet? Undrar vad som k[…]

Man kan ju hoppas att växellådan har f&[…]

Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p[…]

Nej det har i alla fall jag aldrig varit med om&he[…]