Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av TerSve
Denna tråd skall bara handla om det roliga och det fiffiluriga och det goda bemötande vi får från våra verkstadskillar/tjejer, reservdelskillar/tjejer, verkstadschefer, säljare och resten av de som jobbar inom organisationen.

Jag vill ge Esa Savolainen, bilsäljare på Bilia i Skövde, alla goda ord som finns att ge. Esa är en riktig fin kille som alltid ser till att hans kunder mår bra. Tack för att du finns. (Man åker gärna 60 mil för att köpa en bil av honom)
Jag vill tacka Tobias, reservdelssäljare på samma filial, för all den hjäp jag får när jag ringer. Du skall veta att det uppskattas.
Hälsningar Terje
Användarvisningsbild
av henka35
All heder åt Lennart Bergman på Bil&Traktor i Luleå.
En mycket bra och trevlig försäljsare.

/Henrik
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag tänker inte skriva nått om min återförsäljare då jag är partisk, o hoppas at andra inte gör det heller (dom som är partiska alltså) det blir ju bara lasrvig då.

------------------

bra initsjativ!
av OrsonGbg
De äldre herrarna på Bilia almedal är riktigt bra att ha å göra med. Köpte tonvis med konstiga prylar till dem när jag byggde 240 turbo för några år sedan.
Användarvisningsbild
av CarMan
OrsonGbg skrev:De äldre herrarna på Bilia almedal är riktigt bra att ha å göra med. Köpte tonvis med konstiga prylar till dem när jag byggde 240 turbo för några år sedan.
om du vill får du gärna göra reklam. nämn vilket bilia, dom ahr väll en 30 anläggningar runt om i landet
Användarvisningsbild
av Cimmen
CarMan skrev:
OrsonGbg skrev:De äldre herrarna på Bilia almedal är riktigt bra att ha å göra med. Köpte tonvis med konstiga prylar till dem när jag byggde 240 turbo för några år sedan.
om du vill får du gärna göra reklam. nämn vilket bilia, dom ahr väll en 30 anläggningar runt om i landet
Det gör han ju, bilia almedal ligger straxs utanför gbg mot borås. Dom har förövrgit blåst mig på en styrbox till en 855t5... riktiga klåpare...
Användarvisningsbild
av CarMan
Cimmen skrev:
CarMan skrev:
Det gör han ju, bilia almedal ligger straxs utanför gbg mot borås. Dom har förövrgit blåst mig på en styrbox till en 855t5... riktiga klåpare...
det är väl jag som är blind som vanligt
Användarvisningsbild
av camaro69
Om det nu skall vara positiva tongångar.
Så anser jag att korrekt svenska är "vårt land".

"Detta land " har väl en något mer negativ klang. Eller??

:D :D :D

camaro69
av OrsonGbg
Cimmen skrev:
CarMan skrev:
Det ligger till och med i Gbg :wink: Hyfsat centralt mellan Mölndal och Göteborg.
av matzen10
När då henka35 tog upp Luleå så kan jag kontra med Elin på http://www.rondellens-bil.se där jag köpte min bil. Det var värt att åka 105 mil enkel för att handla hos henne! Förstod att det var lite vanskligt för mig som kund att åka den sträckan för att titta så hon svarade på varenda detaljerad fråga jag hade, mejlade bilder och försökte ge en bild till mig om hur bilen var. Och det stämde mycket väl!

Hans Persson Bil i Köping är min absoluta favorit, och där jag köpte min första S60. 7 mil bort men ack så värt varenda mil! Jättetrevliga säljare, servicemarknadschefen är hur bra som helst. Känns tryggt att lämna bilen dit och veta att dom behandlar den väl. Aldrig något som är omöjligt, tiderna hålls alltid och lånekärra om man säger till vid bokningen. Oftast bättre priser än Rejmes som annars är närmsta stället för mig. Dessutom verkar personalen där ha kul! Kan rekommenderas för de som bor i närområdet!

M V H
---> Matz
Magnetkoppling AC

Någon som har tips om hur jag får bort[…]

Ytterknut bytte jag på plats när jag in[…]

Byta stereo...

Hej, har en s40 2004, med orginal cd samt kassett[…]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat lä[…]