Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Grängesdanne
Suck fick leveransdatumet idag... vecka 51, 11648 före mig, BARA i Sverige.
Har alla upptäckt vicken bil det är...
När får ni andra eran XC60?
Jag tror jag dör, aldrig behövt vänta så länge när jag beställt bil.
Användarvisningsbild
av Frode60
Grängesdanne skrev:Suck fick leveransdatumet idag... vecka 51, 11648 före mig, BARA i Sverige.
Det var lang vente tid, tydeligvis så er XC60 populær bil i Sverige også ;)

Jeg bestilte min i slutten av juni i år og for den nå til uken, tok ca. 3 mnd.
av Primus
Lider med er som får vänta. Men kul för Volvo. Och inte helt fel för Sverige... Även om Volvos betydelse inte ska överdrivas är det viktigt att det går bra för detta gamla kära kinesiska företag...

Till skaen hör att jag inte är förvånad. Tycker det är en väldigt trevlig bil. Jag är, eller var, allergisk till SUV för folk som inte bor på landet innan XC60 kom. Nu måste jag säga att jag till och med överväger privatköp för att få mig en själv. Och då skulle den konkurrera med BMW 3-serie GT. Det är bra jobbat av Volvo.
av Grängesdanne
Frode60 skrev:
Grängesdanne skrev:Suck fick leveransdatumet idag... vecka 51, 11648 före mig, BARA i Sverige.
Det var lang vente tid, tydeligvis så er XC60 populær bil i Sverige også ;)

Jeg bestilte min i slutten av juni i år og for den nå til uken, tok ca. 3 mnd.
Oj det var 3 månader redan då... ja då är det kanske inte så konstigt att få vänta.
Sist jag beställde var en -11 XC70 då fick jag vänta i 7 veckor, tyckte det var länge.
av RCE
Jag fick vänta i 7 veckor och känner mig fortfarande ganska ensam på vägarna. Trots att jag jobbar i en av Sveriges största städer har jag bara sett två andra MY14 sedan den släpptes.
Användarvisningsbild
av MartinS
RCE skrev:Jag fick vänta i 7 veckor och känner mig fortfarande ganska ensam på vägarna. Trots att jag jobbar i en av Sveriges största städer har jag bara sett två andra MY14 sedan den släpptes.
Jisses, du skulle testa storgöteborg. Jag skulle vilja säga att 1/3 av de xc60 man ser nu är my14, och då är ändå xc60 sjukt vanlig.
av Grängesdanne
Jaa... nu har jag ramlat ner från 11 648 till 12 260 plats...
7 veckor... "RCE" du kan vara lycklig. När beställde du din bil?
Användarvisningsbild
av SvenB
Detta tyder på att motorjournalisterna tänjer på sanningen även när det gäller att det går dåligt för Volvo personvagnar.
av RCE
Grängesdanne skrev:Jaa... nu har jag ramlat ner från 11 648 till 12 260 plats...
7 veckor... "RCE" du kan vara lycklig. När beställde du din bil?
Best. mitten på v29 och hämtade början på v36
B230F går fett

Jag har felkoder för lmm och lambdan (ibland)[…]

Men är kabeln som strömtjuven satt p&ari[…]

Northvolt kommer att avveckla all produktion vid b[…]

Jag har en gammal saab 900 turbo som är trimm[…]